ניהול קשרי עבודה בחברת זירוקס ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 5956
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בית ברל עבודה אישית במודול 2010 ניהול קשרי עבודה חברת XEROX מספר מילים: 5955
מאי
2 003
תקציר מנהלים "זירוקס תמיד תיתפס כמובילה בתחום מכונות הצילום בשל השם הגנרי שלה. מכונת צילום היא הרי מכונת זירוקס. הבעיה הנגזרת מכך היא, שהמילה זירוקס נתפסת כמכונת צילום בלבד, ולא כקשורה עם מוצרים אחרים. אולם חברת זירוקס אינה מייצרת רק מכונות העתקה. היא מייצרת גם תוכנות מחשב, מערכות ניהול מסמכים, מערכות מחשב, מוצרי נייר ומתכלים, פקסימיליות, מכונות כתיבה חשמליות, מדפסות ומוצרים נוספים. אבל אף אחד מהמוצרים הללו, פרט למכונת הצילום כמובן, אינו מזוהה עם שמה." (ורשסבקי – סיגן, 2002, עמ'
1 37).
כחברה בינלאומית גדולה שעסקיה פרוסים על פני רוב מדינות העולם, זירוקס מנהלת קשרי עבודה ענפים עם מגוון גדול של בעלי עניין. חלק מבעלי העניין הם פנימיים וחלקם באים מחוץ לארגון. חלקם שייכים לארץ המקור (ארה"ב) וחלקם שייכים לשווקים מקומיים.
בעבודה זו אסקור את מבנה הארגון, גם את חברת האם וגם את שלוחתה בארץ הלא היא זירוקס ישראל בע"מ. אמפה את בעלי העניין וארחיב בנושא קשרי העבודה האסטרטגיים שלהם עם הארגון. כמו כן אנתח את תוצאות המחקר ואנסה להעריך את השפעתם של בעלי העניין השונים על תפקוד ההנהלה ברמות השונות.
תוכן העניינים
מבוא – רקע על חברת Xerox חברת זירוקס (Xerox Corporation) הינה תאגיד בינלאומי העוסק בפיתוח, ייצור, שיווק ושירות למגוון מוצרים בתחום המיכון המשרדי וניהול מסמכים מתקדם.
חברת זירוקס נוסדה לפני כמאה שנה (1906) בעיר רוצ'סטר במדינת ניו-יורק, ארה"ב, על ידי צ'סטר קרלסון ממציא שיטת צילום המסמכים שהפכה את שם החברה למותג בינלאומי – הזירוגרפיה (Xerography), באותם ימים נקראה החברה – The Haloid Company.
המותג  “Xerox” נרשם באופן רשמי בשנת 1948, כאשר שנה מאוחר יותר הוצגה מכונת צילום המסמכים הראשונה בעולם. בשנת 1961 הוסב שם החברה לזירוקס קורפוריישן וזו הונפקה בבורסה לניירות ערך בניו יורק. לאחר כשנה הוקמה חברה משותפת לזירוקס ולפוג'י פילם בשם Fuji-Xerox Co. Ltd שתפקידה לתמוך בפיתוח מוצרים ובשיווק לשוק המתפתח של המזרח הרחוק. בשנת 1977 המציאה זירוקס את מדפסת הלייזר הראשונה ומאז ועד היום המשיכה בפיתוח מוצרים מתקדמים וחדשניים לסביבת העבודה המשרדית.
חטיבות הפיתוח של זירוקס מייצרות כ- 800 פטנטים מדי שנה בהשקעה של מיליארד דולר לשנה. ראוי לציין שחלק מהפטנטים שנרשמו לא נוצלו כראוי בידי קברניטי החברה באותם ימים כמו המצאת מערכת ההפעלה "חלונות" – ממשק המשתמש הגרפי והעכבר. ההיסטוריה הוכיחה שהפטנט שנמכר בפרוטות שימש כבסיס להצלחה חסרת התקדים של חברות הענק IBM, מיקרוסופט ואפל.
לחברה מחזור מכירות עולמי של 17 מיליארד דולר והיא מעסיקה כ- 72,000 עובדים ברחבי העולם כשמתוכם
4 2,000 עובדים בארץ המוצא – ארה"ב.
בעבודה זו אני בוחן את חברת האם ברמת המאקרו יחד עם התמקדות בשלוחה המקומית, הישראלית.
בשנת 2000 רכשה חברת זירוקס את חברת טקטרוניקס (Tektronix) שהייתה המותג המקצועי והמצליח ביותר בעולם בתחום הדפסות הצבע. באמצעות רכישה זו השלימה זירוקס את קו המוצרים וכללה בו את מדפסות הצבע למשרד, במקביל לקו המוצרים המקצועי שפנה לאנשי הגרפיקה והדפוס הדיגיטלי.
על פי זירוקס, המגמה השלטת בעולם כיום היא המעבר ממכונות אנלוגיות למכונות דיגיטליות או במילים אחרות – אנו מצלמים פחות ומדפיסים יותר. תהליך זה הוליד תנופה משמעותית בתחום המדפסות והמכשירים המשולבים הדיגיטליים שהנם בעצם שילוב של מדפסת ומכונת צילום מסמכים אך קיימות גם וריאציות נוספות הכוללות סורק דיגיטלי ואו פקסימיליה.