שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה - ניתוח חברת אופיס דיפו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 9343
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

שלוחת בית ברל בית ספר למנהל עסקים עבודה אישית במודול 2028
שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה אופיס דיפו מספר מילים: 9342
מאי 2004
תקציר מנהלים אופיס דיפו הינה הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל בתחום הציוד המשרדי. לחברה פריסה של סניפים ברחבי הארץ, מגוון מוצרים ושירותים רחב ביותר, מערכת לוגיסטית מפותחת וערוצי הפצה מודרניים הכוללים מלבד רשת החנויות גם מכירות דרך אתר האינטרנט של החברה. אופיס דיפו ישראל שייכת לרשת החברה הבינלאומית שמרכזה בארה"ב.
החברה פועלת בשוק תחרותי אך מצליחה לשמור על מעמדה כמובילה את השוק, בעיקר עקב החוזקות שלה כמו הגב החזק של חברת האם, מגוון המוצרים, קהל לקוחות עסקיים נאמנים ומוניטין בשוק.
לאופיס דיפו כוח קניה גדול שמאפשר לה יכולת מיקוח טובה מול הספקים להשגת המחירים הטובים ביותר.
מחירים נמוכים אלו משמשים ליצירת רווחיות משופרת ולאו דווקא להורדת מחיר מול המתחרים.
החברה פונה בעיקר לשוק העסקימשרדי ולאחרונה החלה להרחיב את הפעילות גם בשוק הפרטי. חלק מההמלצות בעבודה זו נוגע להרחבת השווקים ע"י פנייה ללקוחות חדשים כגון ועדי עובדים, והרחבת שיתוף הפעולה עם ספקים ומוסדות בתחום זה.
בעבודה זו נבחנו מבנה ותכנון החנויות, התגלו ליקויים ביצירת חווית הקנייה אצל הלקוח, עיקר ההמלצות מתייחס לתכנון הכניסה לחנות והמעברים השונים, עיצוב החנויות והשילוט בקטגוריות השונות והוספת ערכים מוספים ללקוח בתוך החנויות ע"מ לגרום לו להישאר זמן רב יותר בחנות.
כמו כן יומלץ לבצע שיפורים בעיצוב אתר האינטרנט שבדומה לחנויות אינו מרנין ביצירת חווית קניה חיובית אצל הלקוחות, וגם מומלץ להתחשב בנתונים דמוגראפיים וסוציו-אקונומיים בכל הקשור לפרסום, קידום מכירות, מגוון המוצרים והשירותים ועיצוב החנויות.
מערכות המידע של אופיס דיפו פועלות באופן יעיל למדי, חלקן קשורות ישירות לחברת האם בארה"ב וחלקן הינן פנימיות לשימוש הארגון בישראל. חלק מההמלצות מתייחס להרחבת הקשר של הלקוחות העסקיים והספקים באמצעות מערכות מחשוב, וזאת לטובת יצירת ערך מוסף גבוה יותר לצרכן הסופי ושיפור התחרותיות של החברה.
תוכן העניינים

1 .       מבוא – רקע על חברת אופיס דיפו .
4
2 .       ענף הציוד המשרדי -..5
3 .       סיווג העסק לפי מודלים 11
4 .       מבנה ארגוני
12
5.       הסביבה – ניתוח P.E.S.T –..13
6 .       S.W.O.T analysis –18
7.       שרשרת הערך של פורטר –…20
8 .       מיצוב ובידול 22
9.       תמהיל השיווק הקמעונאי –.24
1 0.   תמהיל המוצרים –..
5
1 1.   תמהיל המחיר 26
1 2.   תמהיל התקשורת השיווקית וקידום המכירות 26
1 3.   תמהיל המקום 28
1 4.   יצירת חווית הקנייה –29
1 5.   ערוצי ההפצה -31
1 6.   מערכות המידע ..32
1 7.   אסטרטגיות מומלצות לניהול העסק –.33
1 8.   ביבליוגרפיה 35
1 9.   נספחים -.36
מבוא
רקע על חברת אופיס דיפו "אופיס דיפו היא חברת הציוד המשרדי הגדולה ביותר בעולם. מדיניות החברה היא להעמיד לרשות לקוחותיה את מכלול היתרונות הנובעים מעוצמתה וגודלה של החברה". (מתוך אתר החברה http://www.officedepot.co.il/) הנהלת אופיס דיפו העולמית נמצאת בארה"ב, לחברה סניפים ברוב המדינות בעולם. החברה עוסקת בענף הציוד המשרדיעשה זאת בעצמך (DIY). אופיס דיפו ישראל נוסדה במאי 1994.
מנכ"ל החברה הוא צחי פישביין.
רשת "אופיס דיפו" מונה
2 7 חנויות הממוקמות במרכזי הקניות ובקניונים (רשימת חנויות מלאה – בנספחים). כל חנויות הרשת מציעות רכישת מוצרים, עם שירות והדרכה. בנוסף, מאפשרת "אופיס דיפו" קניה נוחה ומהירה באמצעות הזמנה טלפונית או בפקס מהקטלוג ישירות למרכז ההזמנות הארצי, והחל משנת 2001 גם בקניה מקוונת באתר "אופיס דיפו און ליין". הקניה באתר מאפשרת קניית מוצרים הן על ידי סיור במחלקות, הן על ידי מנועי חיפוש מהירים הפועלים על פי מילות מפתח והן על ידי שימוש ב"רשימת קניות אישית".
מגוון המוצרים באופיס דיפו רחב ביותר והוא כולל למעשה את כל פרטי הציוד הדרושים למשרד. יותר מ – 8000 מוצרים, ממהדקים עד מחשבים ומעפרונות עד מערכות ריהוט יוקרתיות ממגוון עשיר של יצרנים, מידות, סוגים וגוונים, בשלושה תחומים עיקריים: ציוד משרדי, אלקטרוניקה למשרד וריהוט משרדי. כדי לענות על צרכי הלקוח הקטן והגדול בכל רחבי הארץ, תוך תשומת לב מיוחדת ללקוחות העסקיים, הקימה "אופיס דיפו" את מחסן ההפצה הגדול ביותר במזרח התיכון. ממחסן זה נשלחים מדי יום ביומו אלפי מוצרים ללקוחות, תוך הקפדה על איכות הפצה גבוהה, אריזה איכותית ומועד האספקה הצפוי, בדרך כלל ביום העסקים שלאחר יום ההזמנה.
"התפיסה השיווקית של "אופיס דיפו" קובעת כי בכל דרך בה תבחרו לקנות, תהיו סמוכים ובטוחים ב – 100% כי תהיו שבעי רצון מהקניה ומהמוצר. אם מסיבה כלשהי אינכם מרוצים, תוכלו בתוך תקופה של 30 יום להחזירו אלינו באריזתו המקורית, ואנחנו אפילו לא נשאל למה." (מתוך אתר החברה http://www.officedepot.co.il/)