עבודת סמינר בכלכלה בציון מעל 90 בנושא השפעת הבורסה בארה"ב על הבורסה בת"א

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5557
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים
חלק א – מבוא

3 חלק ב – סקירת ספרות מקצועית
4 -5
חלק ג – חלק תיאורטי: דיון והשערות            "חוק הרישום הכפול והשלכותיו"
6 -13
חלק ד – חלק אמפירי: דיון ובדיקה                         "הזיקה בין הבורסות"
1 4-
5 חלק ה – סיכום ומסקנות
2 6    חלק ו – ביבליוגרפיה
2 7-28
   חלק א : מבוא בשנים האחרונות הכלכלה הישראלית נהייתה מעורה יותר ויותר בכלכלה העולמית, עקב חשיפתה לתהליכי גלובליזציה המקיפים אותה מכל עבר. כדוגמא לכך אפשר לראות חברות בינלאומיות מהגדולות בעולם שפותחות סניפים ופועלות בישראל; וישנו מספר גדול אף יותר של בנקים וחברות השקעה זרות, המגבירים את פעילותם בשוק הישראלי. חלקם כבר רשום למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב והשאר יצטרפו בקרוב.( 2005 ).
עשר השנים האחרונות נחשבות ל"עשור הזהב של שוק המניות הישראלי". במסגרתו הבורסה עברה אף היא שינויים רבים, מהשקת שוק הנגזרים על מדד תל אביב
5 ב-1993, דרך מיחשוב המסחר בנגזרים בשנת 1999,( 2001) וכלה בחידושים רבים ומגוונים שאומצו על ידה, כגון: קבלת ההחלטה על הכנסתם של עושי השוק (Market Makers) במסגרת המלצות וועדת האוזר בסוף שנת 2002, ועד תחילת פעולתם בחודש מרץ 2004. (, 2004).
עקב כל הנ"ל, יותר מסביר להניח כי ישנן השפעות חיצוניות רבות (רצויות או שאינן רצויות) מצד מדינות העולם על המשק הישראלי בכלל ועל הבורסה ושוק ההון בפרט.
בעבודת סמינר זו אני באה לבחון את השפעת הבורסה בארה"ב על הבורסה בתל אביב, במטרה להבין ולבדוק האם היא אכן קיימת, באיזה כיוון היא פועלת ומהם ביטוייה השונים.
העבודה תכלול סקירה ביקורתית של ספרות מקצועית בתחום, דיון תיאורטי שיכלול את הרקע לחוק הרישום הכפול ואת השלכותיו על המסחר, ודיון אמפירי מקיף שינתח מחקרים ועבודות קודמות ועכשוויות. לבסוף תובאנה המסקנות בפרק המסכם, וכן הרשימה הביבליוגרפית בה נעזרתי.