חברת עוף טוב - ניהול אינטגרטיבי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4319
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

חברת "עוף טוב" מרצה:
XXX קורס:
ניהול אינטגרטיבי 2220 תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את תהליכי הניהול המאפיינים חברה העוסקת בתחום ייצור מזון. ההסתכלות נעשתה מתוך ההיבט השיווקי בעיקר, והממשק שלו עם הגורמים האחרים במערכת.
החברה שנבחרה להיות מושא העבודה היא "עוף – טוב".
העבודה נעשתה באמצעות התבססות על מודלים  שנלמדו בשיעור ועל מקורות ביבליוגרפים. כמו כן נעשה שימוש בחומרים עדכניים,,שהתקבלו מחברת "עוף טוב".
הניתוח מציג את המורכבות הכרוכה בניהול ארגון יצרני, בעיקר בשלב שנערכים בו שינויים מבניים.
הממצאים העיקריים: ·        הארגון תלוי בגורמים חיצוניים (השוק) ובגורמים פנימיים (מבנה הבעלות), אלו שני כוחות שמשפיעים על כל תתי המערכות בארגון. המנכ"ל אחראי לאיזון בין הכוחות השונים. ב"עוף טוב", בגלל מאבקי כוחות , לעיתים העיסוק בשוטף גרם לפגיעה בראיה האסטרטגית לטווח ארוך. ההמלצה: לעסוק בניהול הארגון ולא לעסוק בתגובה לשוק .
·        כל ארגון הוא מערכת המורכבת מתתי מערכות, רק שילוב בין כל תתי המערכות והתכוננות ליעד משותף, יוכל להוביל לתוצאות.  ההמלצה: להיעזר ביועץ ארגוני , לבניה מחדש של המבנה הארגוני וטיפול בתרבות הארגונית.
·        תכנון נכון, הסתכלות פתוחה של המנהלים, תוך שיתוף העובדים, הייתה יכולה לאפשר לחברה לעבור את השינוי המבני בצורה חלקה יותר.
·        מיזוג מותגים ושינוי בגישה השיווקית מחייב התגייסות של כל הארגון, מיתוג שמובל על  ידי מערך השיווק בלבד לא יוכל לעבוד לאורך זמן.  ההמלצה: לנקוט בצעדים אסטרטגיים כדי לחזור ולהשיג את היעדים שנקבעו.  לעסוק בעיקר בהבאת חדשנות לכל קטגוריה.
·        הארגון  מורכב מאנשים, ומחייב  ניהול שלהם  כמשאב העיקרי. ביטול אגף כוח האדם ב"עוף טוב", גרם לנזקים כלכליים שיתבטאו בתוצאות העסקיות לאורך זמן. ההמלצה: לגייס מחדש את העובדים, בכל הדרגים באמצעות הקמת אגף כוח אדם חדש, שיהיה כפוף למנכ"ל ולא לתפעול.
תוכן עניינים
מבוא -.  3
הצגת חמשת הנושאים:

1 . מבנה הארגוני בהיבט של: התנהגות ארגונית, מערכות מידע ומשאבי אנוש —   5
2 . תמהיל השיווק בהיבט של: תרבות ארגונית,  מערכות מידע והתפעול …   7
3 . מודל השוק בהיבט של: התנהגות ארגונית, מערכות מידע ושיווק -..    9  
4 . הגישה השיווקית  בהיבט של: תרבות ארגונית, מערכות מידע ותפעול ..   11
5. סגנונות ניהול בהיבט של: קבלת החלטות, מערכות מידע ומשאבי אנוש –…    13
אינטגרציה     15
סיכום, מסקנות והמלצות –    18  רשימה ביבליוגרפית –..    19