ניהול משאבים היבט פיננסי ולוגיסטי לגבי תכנית השקעה של חברה העוסקת בהפעלת מרכזי ציוד גינון

תקציר העבודה

תוכן העניינים
פרק א' הרכיב הפיננסי___________________________________________________ 2
מבוא______________________________________________________________ 2
א.1  הצעה לדירקטוריון על סמך ניתוח ענ"נ ושת"פ_____________________________ 3
א.1.1  ניתוח ענ"נ ושת"פ לאחר שינויים______________________________________ 5
א.2.1 ניתוח רגישות  : What If____________________________________________ 5
א.3.1. ניתוח רגישות  : What If___________________________________________ 6
א.2. שיקולים שאינם פיננסיים______________________________________________ 7
א.3.שיקולים להחלטה בין מקורות המימון____________________________________ 10 פרק ב' -הרכיב הלוגיסטי_________________________________________________ 12
ב.1 הנושאים העיקריים המשפיעים על ניהול שרשרת האספקה והלוגיסטיקה בחברה:_____ 12
1 .1. ניהול רכש וספקים________________________________________________ 12
1 .2 מדיניות ניהול מלאי וחומרים_________________________________________ 14
1 .3 מדיניות איכות  מוצרים_____________________________________________ 16
1 .4 יעילות לוגיסטית___________________________________________________ 18
1 .5 מדיניות האחסון___________________________________________________ 20 ב.2 יישום מודלים ושיטות ניהול___________________________________________ 23
ב.1.2. שיטות לניהול מלאי :
שיטת A B C___________________________________ 23
ב.2.2. J.I.T (JUST IN TIME) – שיטת משיכה________________________________ 24
ב.3.2. מודל  MRP____________________________________________________
5 הפתרון המיטבי – J.I.T__________________________________________________
5 סיכום______________________________________________________________ 26
ביבליוגרפיה__________________________________________________________ 27
תקציר חברת דרוונטסייד נוסדה בשנת 1968 ועוסקת בהפעלת שישה מרכזי ציוד גינון באיזור מסויים בבריטניה. דרוונטסייד התפתחה במהירות בשנות ה – 80, החלה להתרחב והוסיפה למגוון מוצריה פריטים רלוונטיים כגון, כלי גינון, דשנים למיניהם, עציצים וציוד השקיה.
הצמיחה הביאה עימה בעיות רבות נוספות, כאשר מגוון המוצרים מתרחב באופן משמעותי וכאשר כל הזמן נחשפים נישות חדשות.
החברה צמחה במהירות וכעת שוקלת יישום של תוכנית השקעה רחבת היקף הכוללת את התרחבות החברה לתחום של מכירת מוצרי מיגון אלקטרוניים מיוחדים למרכזי גינון.
מחקרי השוק הראו שהביקוש למוצר מסוג זה יהיה קיים במשך חמש השנים הבאות.
לשם הפקת דוח מפורט להנהלת החברה תיבדק במסגרת עבודה זו ההשקעה המוצעת בשני היבטים עיקריים: ההיבט הפיננסי וההיבט הלוגיסטי.