היבטים שיווקיים בפיתוח מוצר צריכה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5801

תקציר העבודה

מבוא
חברת אסם החליטה לייצר מוצר חדש – במבה מצופה שוקולד.
לאור העובדה שבמבה הינו החטיף הנמכר ביותר בישראל, החליטו בחברה למתוח את המותג לבמבה מצופה בשוקולד.
אסם תשיק את המוצר החדש בתחילת החופש הגדול, מרכיביו יהיו טבעיים בלבד ובריאותיים ושמו של המוצר החדש יהיה " שוקובמבה ".
למוצר החדש ערכים מוספים כיוון שהוא נתפס בממתק (שוקולד) לילדים וכחטיף בריא (במבה) לאמהות.
בנוסף, נתאר את שוק החטיפים המלוחים והמתוקים בישראל, זאת מכיוון שחטיף הבמבה הינו מלוח אך יחד עם ציפוי השוקולד הוא גם מתוק.
בהתייחסות למתחרים יש לקחת בחשבון שזהו מוצר חדש לכן אין מוצר מתחרה בשוק, אך יחד עם זאת, לחברת אסם יש מספר מתחרים.
בהמשך נציג את האסטרטגיות השיווקיות והפרסומיות של החברה, מטרותיה ויעדיה, נבחן את החברה והמוצר באמצעות מודל SWOT. המוצר החדש ילווה בקמפיין פרסומי, קידום מכירות ויחסי ציבור, כאשר מטרתם לעורר ביקוש למוצר החדש ולשכנע לקנות אותו. בהמשך, נפרט את חלוקת תקציבי הפרסום, קידום המכירות ויחסי הציבור.
לבסוף, נערוך מחקר שוק אשר יעריך את פוטנציאל השוק למוצר זה, מה דעתם של הצרכנים על השילוב המעניין של במבה עם שוקולד.
תוכן עניינים
  נושא  
1 .
2.
3.
4.
5.
                תקציר מנהלים —
תוכן עניינים

מבוא

רקע שיווקי
מס' עמוד  
1
2
3 5-4
החברה:
א.      א.      האסטרטגיה השיווקית
6
ב.      ב.      מטרות השיווק –..
6
ג.        ג.        יעדי השיווק .
6
ד.      ד.      ניתוח עפ"י מודל SWOT
7-6
ה.      ה.      קהל המטרה
7
ו.        ו.        מיצוב המוצר
7
ז.       ז.       תמהיל השיווק –..
8-7
6.
התקשורת השיווקית:
א.      א.      אסטרטגיה .
9
ב.      ב.      חלוקת התקציב —
9
7.
פרסום – אסטרטגיה פרסומית:
      א.      א.      מטרות הפרסום —
ב.      ב.      יעדי הפרסום
ג.        ג.        אסטרטגיה פרסומית: קהל מטרה                                      מיצוב -..
                                     קונצפט –
ד.      ד.      אסטרטגיה קריאטיבית
ה.      ה.      אסטרטגית המדיה -.
10
1 0
1 0
1 0
1 1
1 2-11
1 3-12
                טקטיקה פרסומית:
א.      א.      תכנון מדיה מפורט –.
ב.      ב.      סקיצות –.
14-13
1 6-15
8.
קידום מכירות:
א.      א.      מטרות .
ב.      ב.      אסטרטגיה —
ג.        ג.        טקטיקה: הרעיון וסקיצות ..
ד.      ד.      תכנון מדיה מפורט
17
1 7
1 8
1 9
9.
יחסי ציבור:
א.      א.      מטרות
ב.      ב.      אסטרטגיה —
ג.        ג.        טקטיקה: רעיון ליישום האסטרטגיה ..
20
2 0
2 1
10.
גאנט – סיכום לוח זמנים תוכנית התקשורת השיווקית
22
11.
נספחים:
שאלון –
תקציר ממצאי המחקר והמסקנות —
27-23
2 9-28