מנהיגות, יזמות, חזון והצלחה עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 2973
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

מנהיגות, יזמות, חזון והצלחה עסקית העבודה בהיקף 2,975 מלים וכוללת
2 9 מקורות, רובם באנגלית.
העבודה קיבלה ציון A.
מבוא
עבודה זו באה לדון בהנחה כי הצלחתו של ארגון עסקי תלויה במייסד.
נקודת המוצא של העבודה היא כי המייסד הוא בעצם מנהיג, ולפיכן נעשה ניסיון לקשר בין עצם המונח מנהיגות לבין המונח הצלחה עסקית. קישור זה נעשה באמצעותם של גורמים נוספים, אשר יוכחו כבעלי קשר הדוק למנהיגות, כמו חזון ארגוני, יזמות, חדשנות וטכנולוגיה.
מנקודת מבט מחקרית טהורה עולה כי לא ניתן לאפיין "מנהיגות" כמושג חד צדדי.
מנהיג לא יוכל להיות מזוהה לעולם ככזה ללא מונהגים, וללא התייחסות שכזו מצד מונהגיו (פופר, 1996). אי לכך, טווית הקשרים שבין מושג המנהיגות לשאר המושגים, התבססה בעבודה זו על מבט ברור אל המונהגים – הלא הם עובדי הארגון.
עוד יש לזכור, כי סגנון הניהול וסגנון המנהיגות קשורים קשר אמיץ למיקומו של העסק על סקאלת מחזור החיים של הארגון, כפי שהגדיר אותה אדיג'ס (אדיג'ס,
1 979). אנו רואים בבירור כי בשלבים הייזומיים של העסק (שלב הינקות, בלשונו של אדיג'ס), נדרשות בהחלט תכונות ניהול יזמיות ומנהיגותיות, המצביעות על חשיבותן של תכונות אלו לצמיחה תקינה של העסק.
תוכן העניינים
מבוא
על מנהיגות, חזון ויזמות פתיח מנהיגות-הגדרה מודלים של מנהיגות טיפולוגיה מנהיגות מתגמלת מנהיגות מעצבת מנהיגות כריזמטית המודל של Reddin החזון הארגוני הגדרת החזון מנהיגות וחזון יזמות הגדרת היזמות מנהיגות ויזמות משתנים המשפיעים על הצלחת העסק פתיח חדשנות טכנולוגיה דיון פתיח הצלחה עסקית – מדדים חזון והצלחה עסקית יזמות והצלחה עסקית מנהיגות והצלחה עסקית סיכום ומסקנות ביבליוגרפיה