יצירתיות בעבודת צוות

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4072
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

עבודה בנושא יצירתיות בעבודת צוות ספטמבר 2005
תוכן העניינים
מבוא -3
תיאוריה 4
סיכום .15
ביבליוגרפיה –…17

1 .
מבוא
ההבדל בין חברות מצליחות לחברות מצטיינות מתבטא בביצועי החברה. בחברות מצטיינות כל עובד, כל צוות והארגון כולו פועלים תוך מיקוד ביעדים העיקריים שלהם. הפער בין הביצוע בפועל לבין התוצאות שחברות התחייבו עליהן הוא בעיה כללית שהוכרה כאחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים כיום בפני ארגונים עסקיים. ברוב המקרים הבעיה אינה נעוצה בכישורי האנשים, באסטרטגיה או בטכניקות ניהול אלא בעיקר בחוסר מיקוד במטרות העיקריות של הארגון. עבודה זאת עוסקת ביצירתיות בעבודת צוות.
היצירתיות הנובעת מעבודת צוות מעניינת ומיוחדת בהשוואה הן לעבודות שגרתיות בצוותי עבודה והן ליצירתיות ע"י בודדים.
המושג צוות team הינו מושג שגור בפי כל, כמעט בכל ארגון מצפים מהאנשים שעובדים בו לפעול במסגרת צוותים ולהיות "איש צוות". מודעות 'דרושים' מציינות כיום יותר מבעבר את הקריטריון של "יכולת עבודה בצוות", כחלק מדרישות התפקיד.
מושג זה עומד מחד, בפני עצמו ומאידך, נמצא בצמוד לאיפיון מטלה, כמו: צוות חשיבה, צוות משימה, צוות עבודה, צוות אוויר, צוות פרויקט, צוות אסטרטגי, צוות היגוי וכן הלאה…
 המושג צוות נוגע גם בחיבור ידוע לפעילות של עבודת-צוות teamwork .
ייחודה של עבודת-צוות היא בכך שזו יכולה (או לא יכולה) להתקיים בצוות ספציפי, אך בה במידה ניתן לבחון עבודת-צוות גם בין שני אנשים (או שתי יחידות ארגוניות, למשל) שאינם מהווים צוות.
לצד המושג 'צוות' מופיעים מושגים "שכנים".
מושגים אלה הם: קבוצה, ועד,ועדה, חבורה, קהילה, להק, מטה, סגל, מועצה, פאנל, חבר, להקה, נבחרת,וכו.  אחד המכנים המשותפים בגישות הניהוליות השונות בשנים האחרונות, הוא ביסוסן, בין היתר,על מנגנון של צוות (או צוותים). המנגנון הולך ומתחזק, כמנגנון מרכזי ומוביל, גם אם הוא מקבל פורמאטים שונים (גלי 1999).