טכניקות ניהול לתואר ראשון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2516
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא סטיב גודמן הוא יצרן של מערכות וידאו משולבות מתקדמות. מערכות וידאו אלה כוללות תיבת בקרה ייחודית שפותחה ע"י סטיב. מערכת בקרה זו שולטת על 2 מכשירי וידאו נפרדים, טלוויזיה ווידאו דיסק. מערכת זו יכולה להתחבר למחשבים אישיים לצורך ביצוע עריכה ושילוב של אפקטים, כמו גם למערכת סטריאו לקבלת איכות קול גבוהה.
סטיב משווק את המערכת בארצות הברית במחיר תחרותי של 1,995$.
עבור חלק מרכיבי המערכת מצא סטיב יצרנים בארצות הברית (לטלוויזיה, תיבת הבקרה והוידאו דיסק), עבור מכשירי הוידאו הפופולריים יותר, ביצע סטיב מחקר שוק ולאחר סינון איתר שני ספקים פוטנציאליים, החברות טושיקי וקוני. 2 החברות הללו הן חברות יפניות במקור אך חברת קוני מפעילה משרדים ומתקני יצור גם בארצות הברית. שתי החברות הגישו הצעות מחיר לסטיב ולהלן הנתונים הבסיסיים כפי שנמסרו:
טושיקי:
כמות להזמנה 0-2000 7000-8000
8 000-20000 70000+ מחיר ליחידה
2 50$
2 30$
2 20$
2 10$ עלות נוספת לכל הזמנה – 90$ זמן אספקה – 3
חודשים קוני:
כמות להזמנה 0-1000
1 000-5000 5000+ מחיר ליחידה
2 40$
2 30$
2 20$ עלות נוספת להזמנה –
4 0$ זמן אספקה – שבועיים הערכת עלות אחזקת המלאי – 30% (עלויות אכסון וטיפול + התיישנות טכנולוגית) הביקוש לתוצ"ג הוא קבוע ועומד על ממוצע של 8000 יח' מדי חודש.
בהמשך, אבחן את ההצעות שהוצעו לסטיב ואגיש את המלצתי לבחירת ספק. בנוסף, אציע לסטיב כלים ושיטות לבחינת אסטרטגיה שיווקית שתענה על השאלות: האם למכור את הרכיבים בנפרד.
האם לשנות את מערכת הבקרה כדי שאפשר יהיה להשתמש בה גם במערכות של יצרנים אחרים.