פיננסים למנהלים

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4097

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
מקבלי החלטות בדרגים השונים זקוקים למידע אמין וזמין. המידע מהווה מצרך מבוקש והמונח "עלות מול תועלת" מהווה סף להשגת אותו מידע. על כן רצוי כי תהליך קבלת ההחלטות יהיה מעוגן במידע אשר יסייע למנהל בקבלת החלטות.
בעבודה זו הוצגה תרומתה והשפעתה של החשבונאות והשלכותיה על הנהלת חברת MFI.
חברת MFI פועלת בענף הרהיטים החל משנות השישים בארבעה תחומי מסחר: נגריית האודן, קמעונאות בריטניה, קמעונאות צרפת, מפעל האודן ופעילויות אחרות.
בחלקה הראשון של העבודה הוצגה סקירה ספרותית אשר בחנה את החשבונאות הניהולית והפיננסית, הורחב נושא תקציב ובקרה  ושיטות תקצוב שונות וניתוח התמחיר ככלי ניהולי.
בחלקה השני של העבודה הוצגו פילוחי נתונים ברמת החברה וברמת המגזרים השונים.הוצגו מאזני החברה ונותחו היחסים הפיננסים.
כמו כן נערכה השוואה בין נגריית האודן וקמעונאות בריטניה,ונמצא כי הראשונה מובילה ורווחית יותר.
מסקנת עבודה זו כי חברת MFI בפעילותיה השונים נמצאת במצב של איתנות פיננסית טובה אך יש לזכור כי הניתוח מתייחס לשנתיים ויש לבחון תהליך זה לאורך זמן.
המלצת עבודה זו לזרז את הטמעת מערכת ה SAP בתהליך שרשרת האספקה והייצור.
מבוא
חברת MFI המתמחה בשוק הרהיטים, הוקמה בשנת 1995 תוך השקעה במסלול של סיכון נמוך בחנויות, במחסנים, מוצרים חדשים, תשתיות טכנולוגיות ובהתרחבות בין לאומית.
החברה מצהירה כי "הסיבה לקיומנו היא לעזור לאנשים לחיות חיים טובים יותר בבתיהם. אנו מציעים מוצרים במחירים בלתי מנוצחים, כולם נשלחים בחינם – וכוללים מגוון של עיצובים, הרכבות ואמצעי תשלום" (מתוך פרופיל החברה – www.mfigroup.co.uk) חלקה הראשון של העבודה יציג את נושא החשבונאות הניהולית וחשבונאות פיננסית, תוך התמקדות על נושא התקציב והבקרה יוצגו שיטות תקצוב שונות, מסורתיות וחדשניות.
חשיבות התקציב יומחש ע"י ניתוח  "נגריית האודן" בנושא התקציב כגורם ראשון בצעלה להתפתחות החברה ולקיחת החלטות.
חלקה השני של העבודה יוקדש לניתוח פיננסי של חברת MFI בהתבסס ע ל שנים 2002-2003 והשוואתן בהתאם לדוחות המאזן.