ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5421

תקציר העבודה

ניהול בינלאומי ישראל          הולנד תוכן עניינים
מבוא- מטרות העבודה,רקע כללי.
עמ' 3-5
1 .
יכולת גלובלית עמ' 6-8
2 .
אזורי סחר והסכמי סחר עמ' 9-10
3 .
תרבות עמ' 11-12
4 .
סגנון ניהול עמ' 13-14
5.
משא ומתן עמ' 15
6 .
היבט ניהולי נוסף – קבלת החלטות עמ' 16-17
7.
ניהול משאבי אנוש עמ'18-19
8 .
אסטרטגיה עמ' 20 9.
מסקנות והמלצות עמ' 21
1 0.
סיכום עמ' 22
1 1.
ביבליוגרפיה עמ' 23
מבוא
מטרות העבודה עבודה זו מנסה להעריך את יכולתם של מנהלים לתפקד בהקשר הבינלאומי והגלובאלי. העבודה מתרכזת במדינות ישראל והולנד ומנתחת את המאפיינים של שתי המדינות אחת חברה באיחוד האירופאי והשניה אינה חברה באיחוד האירופאי. בעידן הגלובאליזציה, בעיות בתפקוד של ארגון נובעות לעיתים קרובות מאי-הבנות וקשיי תקשורת, שמקורם בשוני התרבותי.  במאה ה-21 , עם פתיחת הגבולות לזרימת סחורות ואנשים, ועם התרבותן של חברות רב-לאומיות, נוצר צורך עז של המנהל הבינלאומי להבין את המאפיינים ההתנהגותיים הנובעים מהשוני בין התרבויות.
העבודה מנתחת באופן ביקורתי, את המאפיינים התרבותיים של שתי המדינות, את המאפיינים הדומים ואת אלו השונים. מטרת העבודה להשוות בין מדינות אלו ולהציג ניגוד והשוואה ביקורתית ברמת הניהול השונה כאשר ארגונים ממדינה אחת מנסים לבצע פעילות עסקית במדינה השניה .
כאשר אנו באים לבצע חדירה עסקית או כל פעילות אחרת אנו צריכים לחקור וללמוד את המדינה אליה אנו מנסים לחדור בכל הרמות האפשריות ולנתח  את המאפיינים הבאים:
כלכליים, פוליטיים, חברתיים ותרבותיים, הזדמנויות הקיימות בה,תקשורת בין אישית, דרך משא ומתן, דרך קבלת החלטות באותה מדינה  וכו'.
מטרות העבודה הם:
1.   יכולת לבחון ולתאר באופן השוואתי  את התחרות הגלובלית, תוך התייחסות למאפייני תרבות, שיטות ניהול        וסגנונות ניהול מתאימים, של שתי המדינות שנבחרו בעבודה זו.
2.   הערכה ביקורתית על שיטות הניהול וסגנונות הניהול, כדי להמליץ על שיטת וסגנון ניהול מתאימים כדי          לבצע פעילויות עסקיות בינלאומיות בהצלחה.