התנהגות צרכנים - עבודה שנייה בקורס
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | מודלים, מניע, נתח שוק, עמדה, פילוח שוק, צורך |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3362 |
תקציר העבודה
המסלול האקדמי של המכללה למינהל ביה"ס למנהל עסקים התנהגות צרכנים – תרגיל מס' 2
( שאלה 1 – 15% , שאלה 2 – 15% , שאלה 3 – 15% , שאלה 4 –
5 % , שאלה 5 –
1 0% , שאלה 6 – 20% )
1 . הסבר/י מהי עמדה ואת תהליך עיצוב / גיבוש העמדות של הפרט . מתי ובאמצעות אילו פרמטרים ניתן לדעתך להגדיר את עמדת הצרכן כ"חזקה" ו"מגובשת" ? הסבר/י את הקשר בין עמדות ומיצוב מוצרים תוך התייחסות לדוגמא קונקרטית .
2 . א. הסבר/י מהו "צורך" ואת החשיבות ( מנקודת מבטה של פירמה ) להכיר את צרכי הצרכנים . ב. מהו השימוש השיווקי הנעשה על ידי הפירמות בצרכים על מנת להניע צרכנים .
ג. בידיעה כי הצרכים של כל הפרטים הנם צרכים דומים ( זהים ? ) כיצד ניתן לבנות מהלכים שיווקיים יעילים ? הסבר/י מהי הנעה ותן/י דוגמא להנעה באמצעות מחיר ( נמוך ) לעומת הנעה באמצעות תכונות של איכות / ייחודיות .
3 . במחקר שוק אשר בוצע לאחרונה בהקשר למותג מוכר של פירמה ידועה , נמצאו הממצאים הר"מ :
פלח א' פלח ב' פלח ג' .
מודעות 12% 88% 33% ידיעה 27% 40% 60% העדפה 74% 21% 95% פלח א' מייצג קבוצה של מבוגרים בעלי הכנסה בינונית נמוכה . פלח זה מונה כ – 200,000 איש .
פלח ב' מייצג קבוצה של צעירים בעלי הכנסה מעל הממוצע . פלח זה מונה כ – 400,000 איש .
פלח ג' מייצג ילדים ובני נוער . פלח זה מונה כ – 1,500,000 איש .
מהו נתח השוק בכל אחד מהפלחים הנ"ל ? מיהו לדעתך קהל המטרה העיקרי ? הסבר/י .
האם ניתן לדעתך להגביר את המכירות ? אם לא – נמק/י . אם כן – אילו פעולות הנך מציע/ה להנהלת החברה לבצע על מנת להגביר את המכירות ולהעמיק את האחיזה בשוק .
4 . הנך מתמנה כחבר/ה בצוות המגבש קמפיין פרסומי המכוון להקטין את האלימות בחברה הישראלית . על מנת לענות הגדר/י תחילה את :
א. אפיין/י את קהל המטרה אליו תכוון את הקמפיין הפרסומי . נמק/י את הסברך באשר לאפיון קהל/י המטרה אשר בחרת .
ב. על בסיס אילו מודל/מודלים של התנהגות צרכנים היית ממליץ/ה לבנות את הקמפיין המוצע ? הסבר/י ונמק/י . ג. אילו סוגי מסרים ( מילוליים ו/או חזותיים הנך מציע לכלול בקמפיין ? ד. באילו ערוצי תקשורת הנך מציע/ה להשתמש ? הסבר/י ונמק/י .
5. הסבר/י מהי מעורבות ? כיצד ( ובאילו דרכים ) משמשת ה"מעורבות" ככלי להכוונת התנהגות הצרכנים ? הסבר/י בתשובתך באמצעות דוגמה קונקרטית מקמפיין פרסומי עדכני ( הנערך כעת או שנערך בשלושת החודשים האחרונים ).
6 . א. באיזו שיטת למידה היית מציע/ה לפירמה להשתמש במסע פרסום אשר נועד להקטין את תופעת העישון במקומות ציבוריים ? ב. הסבר/י באמצעות אילו ממרכיבי העמדות היית מציע/ה לעצב את עמדות הצרכנים בנוגע להשגת מטרות מסע פרסום זה . הסבר/י .
ג. מיהו קהל המטרה ואיזה סוג של התנהגות מטרה היית מציב/ה לפעילות השיווקית המוצעת . הסבר/י .