התנהגות צרכנים - עבודה שנייה בקורס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3362

תקציר העבודה

המסלול האקדמי של המכללה למינהל ביה"ס למנהל עסקים התנהגות צרכנים  –  תרגיל מס' 2
(  שאלה 1 – 15% ,  שאלה 2 – 15% , שאלה 3 – 15% , שאלה  4 –
5 % , שאלה 5 – 
1 0%  , שאלה 6 – 20%  )
1 .         הסבר/י  מהי  עמדה ואת תהליך עיצוב / גיבוש העמדות של הפרט .     מתי ובאמצעות אילו פרמטרים ניתן לדעתך להגדיר את עמדת הצרכן כ"חזקה" ו"מגובשת" ?     הסבר/י  את  הקשר בין  עמדות ומיצוב מוצרים   תוך התייחסות לדוגמא קונקרטית .
2 .         א.   הסבר/י מהו "צורך" ואת החשיבות ( מנקודת מבטה של פירמה ) להכיר את צרכי הצרכנים .              ב.   מהו השימוש השיווקי הנעשה על ידי הפירמות בצרכים  על מנת להניע צרכנים .
ג.   בידיעה כי הצרכים של כל הפרטים הנם צרכים דומים ( זהים ? ) כיצד ניתן לבנות מהלכים שיווקיים       יעילים ?     הסבר/י מהי הנעה ותן/י דוגמא להנעה באמצעות מחיר ( נמוך ) לעומת הנעה באמצעות      תכונות של איכות / ייחודיות .

3 .                   במחקר שוק אשר בוצע לאחרונה בהקשר למותג מוכר של פירמה ידועה ,  נמצאו הממצאים הר"מ :
פלח א'                          פלח ב'                          פלח ג' .
            מודעות             12%                              88%                              33%             ידיעה                27%                              40%                              60%             העדפה              74%                              21%                              95%             פלח א' מייצג קבוצה של מבוגרים בעלי הכנסה בינונית נמוכה .   פלח זה מונה כ – 200,000 איש .
            פלח ב' מייצג קבוצה של צעירים בעלי הכנסה מעל הממוצע .  פלח זה מונה כ – 400,000 איש .
            פלח ג' מייצג ילדים ובני נוער .   פלח זה מונה כ – 1,500,000 איש .
              מהו נתח השוק  בכל אחד מהפלחים הנ"ל ?       מיהו לדעתך קהל המטרה העיקרי  ?      הסבר/י .
              האם ניתן לדעתך להגביר את המכירות ?   אם לא – נמק/י .  אם כן –  אילו פעולות הנך מציע/ה להנהלת                   החברה לבצע על מנת להגביר את המכירות ולהעמיק את האחיזה בשוק .

4 .         הנך מתמנה כחבר/ה בצוות המגבש קמפיין פרסומי המכוון להקטין את האלימות בחברה הישראלית  .                   על מנת לענות הגדר/י תחילה את :
א.   אפיין/י את  קהל המטרה אליו תכוון את הקמפיין הפרסומי .     נמק/י את הסברך באשר לאפיון  קהל/י           המטרה אשר בחרת  .
                ב.   על בסיס אילו מודל/מודלים של התנהגות צרכנים היית ממליץ/ה לבנות את הקמפיין המוצע ?                     הסבר/י ונמק/י .    ג.   אילו סוגי מסרים ( מילוליים ו/או חזותיים הנך מציע לכלול בקמפיין ?      ד.   באילו ערוצי תקשורת הנך מציע/ה להשתמש ?     הסבר/י ונמק/י .
5.                     הסבר/י מהי מעורבות ?   כיצד ( ובאילו דרכים ) משמשת ה"מעורבות" ככלי להכוונת התנהגות הצרכנים ?                   הסבר/י בתשובתך באמצעות דוגמה קונקרטית מקמפיין פרסומי עדכני ( הנערך כעת או שנערך בשלושת               החודשים האחרונים ).
6 .         א.   באיזו שיטת למידה היית מציע/ה לפירמה להשתמש במסע פרסום אשר נועד להקטין את תופעת                     העישון במקומות ציבוריים ? ב.        הסבר/י באמצעות אילו ממרכיבי העמדות היית מציע/ה לעצב את עמדות הצרכנים בנוגע להשגת מטרות מסע פרסום זה .   הסבר/י .
ג.   מיהו קהל המטרה ואיזה סוג של התנהגות מטרה היית מציב/ה לפעילות השיווקית המוצעת .         הסבר/י .