שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 6152

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר מנהלים …3
מבוא …4-8
ניתוח סביבת הארגון –.
9-15
פילוח, קהלי מטרה, מיצוב ובידול -…16- 19
  תמהיל השיווק הקמעונאי -20 – 24
מערכת מידע -…
5 סיכום והמלצות -26
ביבליוגרפיה –27
תקציר מנהלים:
לצורך ביצוע עבודה זו בחרתי   בחברת סלקום  כארגון קמעונאי , ניתחתי  אחד ממרכזי השירות  הגדולים בחברה (מרכז שירות חוצות המפרץ חיפה).
ביצעתי את פילוח קהל המטרה, את המיצוב והבידול אליו חותר הארגון, את יעוד הארגון.
ניתחתי את התמהיל השיווקי מנקודת התייחסותו של הקמעונאיות  השפעתם של מערכות המידע בהקשר זה, וכל זאת תוך הצגת חשיבות הקשר ושיתוף הפעולה בין היצרן לקמעונאי.
בהתחשב במטרותיה של חברת "סלקום  אשר הציבה לעצמה  ושאיפתה המתמדת להעניק שירות איכותי  עם מדדים לרמת שירותיות גבוה  שבכללו מציאת סוגי לקוחות שונים ועמידה בצורכיהם ודרישותיהם.
המלצתי לארגון אסטרטגיות שונות אשר יגרמו לארגון יתרון תחרותי בענף הסלולר ויביא להשגת המטרות והיעדים אשר הציב הארגון לעצמו.
מבוא :
חברת "סלקום" הינה חברת תקשורת  המתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולאריים למגוון רחב של לקוחות, החברה נוסדה בסוף דצמבר 1994. בעלי המניות העיקריים של החברה הם:
בל סאות', קבוצת ספרא ,דיסקונט השקעות בע"מ ומשקיעים נוספים.
טבלה 1.1
נתוני רקע :
החברה מונה  כ- 2.5 מליון לקוחות כיסוי סלולרי כלל ארצי מדן ועד אילת.
נקודות מכירה ושירות:  כ- 360 נקודות מכירה ועוד כ- נקודות ומרכזי שירות בכל רחבי הארץ.
לחברה פריסה ארצית של מרכזי שרות המספקים שרות ללקוח (מפורט בהמשך), וכמו כן קיימת לחברה זרוע שיווקית מקוונת "קונים- סלקום" המאפשרת הזמנת מכשירים סלולאריים עד בית הלקוח באמצעות אתר האינטרנט של החברה.
השקעות בתשתית כמיליארד דולר.
מספר עובדים :כ- 3000 עובדים.