פרסום בעת מיתון

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8938
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
חלק א'.
1.      מבוא עמוד 2.
2.      הצגת המצב הכלכלי בארץ בין השנים 1998-2004. עמודים 3-7.
3.      הצגת מצב ענף הפרסום בארץ בין השנים 1998-2004. עמודים 8-14.
4.      דוגמאות להתנהגויות של חברות בארץ ובעולם מבחינת תקצוב הפרסום בשעת מיתון. עמודים
1 5-18.
5.      סקירת המלצות להתנהגויות שונות של חברות מבחינת תקצוב הפרסום בשעת מיתון.
עמודים 19-21.
6.      סיכום החומר התיאורטי והצגת ההשערות. עמודים 22.
חלק ב'.
7.      המחקר האמפירי: חלוקת שאלונים לאנשים בדרגות ניהול בחברות ובבתי עסק.
עמודים 23-34.
·        משתני המחקר. עמוד 23.
·        שיטת המחקר. עמוד 23.
·        אוכלוסיית המדגם. עמוד 23.
·        גודל המדגם. עמוד 23.
·        שיטת הדגימה. עמוד 23
·        אוכלוסיית המחקר. עמוד 23-24.
·        כלי המחקר ותיאורו. עמוד 24.
·        מחקר חלוץ. עמוד 24.
·        הצגת השיטה לבדיקת ההשערות. עמוד
2 4-26.
·        הממצאים. עמודים 27-34.
חלק ג'
8 .      מסקנות. עמודים 35-40.
9.       נספחים. עמוד 41-45.
·        השאלון. עמוד 41-45.
    
1 1. ביבליוגרפיה. עמוד 46-47.
מבוא
        במסגרת עבודתי בחרתי לעסוק בנושא "פרסום במיתון".
         בתחילת הדיון אציג את ההגדרות של המושגים: "מיתון" ו"פרסום".
    מיתון – מוגדר על פי מילון אבן שושן, כמתינות, צינון התלהבות או קיצוניות, האטה הפחתת מהירות התקדמות, שהות, מתינות. למיתון הכלכלי במשק יש השפעה ישירה להשקעות פיננסיות, בהעדר פעילות כלכלית עסקים קורסים, מפעלים נסגרים והאבטלה גואה, אנשים פחות יוצאים לחנויות ופחות משקיעים- איך כל זה משפיע על שוק הפרסום, אם בכלל.            פרסום – על פי הגדרת מילון אבן שושן הנו, הודעה ברבים, גלוי לציבור באמצעות דפוס או שידור (מתן פומבי לדבר, הכרה על ידי רבים) כאשר בין אמצעי המדיה למיניהם כלולים: רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה, אינטרנט, עיתונים מקצועיים, פרסום על אוטובוסים ושלטי חוצות.
      החלק הראשון של עבודתי הוא תיאורטי ובחלק זה הפרק הראשון של העבודה יעסוק בסקירת המצב הכלכלי בין השנים 1998-2004 ואנסה לצייר תמונה מסוימת של תחילתו וסופו של המיתון. בפרק הבא אערוך סקירה על ענף הפרסום בארץ בשנים 1998-2004 ואציג את הקשר בין המצב הכלכלי לשינוי בהוצאה הפרסומית. כמו כן, אציג  את המצב בחברה שאני מנהל "פאי ר.ש. יזמות ונדל"ן בע"מ", ואפרט על האסטרטגיות שבהן נקטתי אני, בזמן המיתון. בהמשך, אציג דוגמאות של אסטרטגיות של ניהול תקציב הפרסום בחברות בארץ ובחו"ל בעת מיתון וכמו כן, אציג גם המלצות של מומחים בדבר הדרך המומלצת והיעילה שיש לפעול על פיה בזמן מיתון.  בשלב זה אערוך סיכום ביניים של החלק הראשון שיכלול גם את השערות המחקר.
       החלק השני יכלול את המחקר האמפירי ואת מרכיביו השונים. בחלק זה אנסה לאשש או לדחות את השערות המחקר תוך הצגת מגבלות המחקר והתחשבות בהם בניתוח הממצאים והסקת המסקנות. האוכלוסייה הנבחרת שתייצג את התנהגות החברה בנוגע לתקציב הפרסום במצבי הטבע השונים של המשק הישראלי היא, ציבור המנהלים בישראל וזאת מתוך ההנחה שלמנהלים אילו יש את המידע ואת היכולת להיות שותפים בארגון אלי הם שייכים.        בחלק השלישי אציג את החיבור של המסקנות משני החלקים ואבדוק האם התוצאות שנתקבלו בחלק התיאורטי דומים לתוצאות של המבחן האמפירי ובהמשך אציג סיכום כולל לעבודה.