פסיכולוגיה של הורות בגיל הרך - דילמות הוריות : יציאה לעבודה ובחירת מסגרת טיפול.

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6979
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

פסיכולוגיה של הורות בגיל הרך –  דילמות הוריות : יציאה לעבודה ובחירת מסגרת טיפול.
מנתוני הלשכה לסטטיסטיקה על נשים עובדות עולה כי 45.8% מכוח העבודה בישראל רובן בגיל 44-35. שיעור הנשים העובדות של נשים נשואות בשוק העבודה הוא 51% מתוכן 65% הן אמהות לילדים. שיעור השתתפותן של נשים נשואות בשוק העבודה הול וגדל. תופעה זו ייחודית בעיקר לישראל. בארצות הברית שיעור ההשתתפות בעבודה של רווקות עדיין גבוה מזה של נשואות. הסיבה לכך נעוצה בתנאים הנוחים והזולים יחסית של מסגרות טיפוליות לילדי אמהות עובדות. מטרת עבודה זו : הינה לבחון סוגיות שונות אשר מתמודדות עימן אמהות טריות בילדם הראשון , העבודה מנתחת היבטים הקשורים באם ובהחלטה לחזור למעגל העבודה, ומעלה גורמים המקלים והמקשים על הסתגלות אמהות לעבודה לאחר לידה ראשונה.
עבודה זו בודקת שאלות רבות הקשורות לחזרתה של האם לעבודתה : האם אם טרייה צריכה לעבוד ? או שמא להקדיש לפעוט? עד כמה חשוב לבלות את השנים הראשונות בבית עם התינוק שלך ?  האם ניתן לתכנן זאת ? או העצם המציאות עצמה מכתיבה תכתיבים חדשים? האם עבודת האם פוגעת בילדיה או מוסיפה להם ?
העבודה תציג ספרות תאורטית ומחקרית אשר מנתחת היבטים שונים הקשורים בהחלטת האם האם לחזור לעבודה או , במידה לא מה הן אלטרנטיבות הטיפול , ומה ההשלכות של כל החלטה בנושא.   העבודה מראה כי ההחלטה האם לחזור לעבודה מושפעת מעמדות ואמונות של האם וסביבתה , לדעת החוקרת היא שונה מאם לאם. האם צריכה לחשוב בראשונה על טובתו של הפעוט, במידה והיא מחליטה שהיא רוצה להישאר עם התינוק עליה לבדוק נאם היא מסוגלת לתת לו טיפול מסור בכל העת שהיא איתו, או שהיא מעדיפה לחזור לעבודתה ולתת את התפקיד למטפלת מסורה וחמה, לפעמים קיימת האופציה על חלוקת הטיפול , עבודה במשרה חלקית . מחקרים מראים כי בעתיד הרחוק לתעסוקת האם אין כל השפעה שלילית על הילוד , נהפוך הוא חזרתה של האם לעבודה משפיעה באופן חיובי על התינוק , כל עוד שהעבודה מאפשרת לה להקדיש זמן לילדיה, משרה חלקית או משרה מצומצמת מאפשרת לאם להעניק לילד הנולד תשומת לב אשר משפיעה על התפתחותו, ומשפיעה לטובה גם בהתבגרותו. תוכן עניינים
מבוא  מורכבותה וייחודה של ההורות.                                                             עמ' 3. חשיבות היחסים בין האם לתינוק                                               עמ' 7. החזרה לעבודה ובחירת מסגרת לא הורית                                                עמ' 10.
4.1              עמדות כלפי החזרה לעבודה                                            עמ'
1 0.
4.2 היבטים אשר משפיעים על חזרתה של האם למסגרת העבודה. עמ' 12

4 .3
המסגרת הלא הורית המומלצת                                              עמ'14
4 .4 השפעת המסגרת הלא הורית על התפתחות התינוק                  עמ' 17
5. השפעת תעסוקת האם על התפתחות הילד.                                      עמ' 19
סיכום, מסקנות והמלצות.                                                          עמ' 21
7.       ביבליוגרפיה                                                                              עמ'
2 3.