פיתוח וגידול חדרי אירוח

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8884
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים אזור הערבה התיכונית הינו אזור מדברי  שהתושבים בו עוסקים בעיקר בחקלאות אך בשנים האחרונות לאור ההתפתחות של התיירות הכפרית בישראל חל בו שינוי ואנו עדים להרחבת עסקי התיירות באזור. פיתוח וגידול בחדרי האירוח בשנים האחרונות בכל המושבים החקלאים .
פרויקט "חלום מדברי" הינו יוזמה של קבוצת חברים אשר לומדים יחדיו תואר MBA באוניברסיטת דרבי, רעיון זה נולד כאשר אחד מהחברים בקבוצה קיבל הצעה מפתה של שותפות בענפי התיירות ובשל חוסר הידע בענף החליטה הקבוצה לחקור ולנתח את הסביבה התחרותית, ניתוח הזדמנויות והאיומים התחום התיירות בכפרי הנופש .
תחילה הצגנו נתונים עדכניים על התיירות של כפרי הנופש במדבר, בוצע ניתוח מעמיק של PESTEL   ו- SWOT ,ניתוח הסביבה התחרותית, תוך שימוש במודלים שיווקים שיסייעו לקבוצה לקבל פרספקטיבה מדויקת על ענף התיירות במדבר .
נבנו תוכניות שיווק לקידום ופיתוח הרעיון הנבחר, בוצעו דוחות כספים וניתוחי מאזן עתידים .
תוצאות הניתוחים המעמיקים הביאו את הקבוצה לקבל החלטה ללכת על הקמת הפרויקט "חלום מדברי" מתוך ראייה עתידית שפרויקט זה יניב פירות ואף יזכה להיות אחד הפרויקטים המובילים בתחומו.
תוכן עניינים
1.                     מבוא. 4
1 .1.                        תיאור הענף. 4
1 .2.                        תיאור כללי של ההתפתחויות המהותיות בעבר ועד היום.. 4
1 .2.1.                            תיירות בערבה התיכונה. 4
1 .2.2.                            חדרי אירוח. 4
1 .2.3.                            הסעדה ושירותי מזון 5
1 .2.4.                            מורי דרך ומדריכי טיולים.. 5
1 .2.5.                            אטרקציות תיירותיות. 5
1 .3.                        המיזם ומטרות העבודה. 6
1 .3.1.                            מבנה השותפות. 6
1 .3.2.                            מבנה ארגוני 7
2 .                     ניתוח התאמה ליזמות. 7
2 .1.                        יזמים.. 7
2 .2.                        תיאור היזמים.. 8
3 .                     ניתוח ההזדמנות. 10
3 .1.                        הגדרת הבעיה והצדקת נושא התוכנית העסקית. 10
3 .2.                        ניתוח סביבה חיצונית PESTLE. 11
3 .3.                        ניתוח SWOT. 12
3 .4.                        גורמים קריטיים להצלחה : 12
3 .5.                        פילוח שוק. 13
3 .6.                        קהל היעד. 13
3 .7.                        ניתוח סביבה תחרותית (מודל חמשת הכוחות של פורטר) 13
3 .7.1.                            מאפייני תחרות בענף. 13
3 .7.2.                            כוח מיקוח לקוחות. 14
3 .7.3.                            כוח מיקוח ספקים.. 14
3 .7.4.                            מחסומי כניסה ויציאה. 14
3 .7.5.                            מוצרים תחליפים.. 15
3 .7.6.                            עוצמת התחרות. 15
3 .8.                        מיצוב. 15
4 .                     תוכנית הפעולה – עיקרי תוכנית העסקית. 16
4 .2.                        תיאור ראשוני של מרכיבי הפרויקט. 17
4 .2.1.                            בקתות אירוח. 17
4 .2.2.                            אלמנטים ציבוריים.. 18
4 .2.3.                            תפעול הפרויקט ומגוון הפעילויות. 20
4 .2.4.                            מבחר הפעילויות אשר יוצעו למבוגרים ולילדים בפרויקט:. 20
4 .2.5.                            כוח אדם : 20
4 .3.                        אסטרטגיה שיווקית. 21
4 .3.1.                            אמצעי שיווק. 21
4 .3.2.                            תוכנית השיווק. 21
4 .3.3.                            פעילות שיווקית. 22
4 .4.                        פדיון ורווחיות בענף. 22
4 .4.1.                            גורמים משפעים על אחוז התפוסה- לינות בפרויקט. 22
4 .4.2.                            ריכוז תחזית הלינות בכפר הנופש. 23
4 .5.                        תנאי תשלום ומחירים.. 23
4 .6.                        הכנסות מתוכננות. 24
4 .7.                        מערך התפעול.
5
4 .7.1.                            כוח האדם..
5
4 .8.                        הוצאות התפעול.
5
4 .9.                        מערך ההשקעות. 26
4 .10.                        ניתוח פיננסי 27
4 .10.1.                            מימון : 27
4 .11.                        מבחן חשבונאי 27
4 .11.1.                            רווח (הפסד) תפעולי 27
4 .11.2.                            תזרים מזומנים.. 28
4 .11.3.                            מאזן חזוי 29
4 .11.4.                            מדדים פיננסיים.. 29
4 .11.5.                            המבחן התמחירי ,ניתוח נקודת האיזון 30
4 .11.6.                            מבחן תחזית המזומנים.. 30
4 .11.7.                            ערך נוכחי נקי (NPV  ). 30
4 .11.8.                            חישוב שיעור תשואה פנימי ש.ת.פ. IRR. 30
4 .11.9.                            תקופת ההחזר – Payback Period. 30
4 .12.                        ניתוח רגישות. 31
4 .12.1.                            רמת הסיכון ביחס בין קיבולת מול כמות בנקודת איזון. 31
4 .12.2.                            ניתוחי רגישות של הע.נ.נ. 31
4 .12.3.                            רמת הסיכון מתקופת ההחזר ההשקעות. 31
5.                     סיכום ,מסקנות,המלצות ויישום. 32
6 .                     ביבליוגרפיה. 33
7.                     נספחים.. 34
7.1.                        נספח 1. 34
7.2.                        נספח 3. 35
7.3.                        נספח 4. 36