עבודה הבוחנת ממשלות חזקות, לאור יתרונות וחסרונות, בישראל ובבריטניה

תקציר העבודה

הקדמה ראשית אפתח בהסבר מהי ממשלה באופן כללי, ומהי ממשלה חזקה בפרט. לאחר מכן אביע דעתי האם ממשלה חזקה היא דבר מזיק או מועיל, ואסביר את טענתי.
ממשלה על תפקודיה וסמכויות העוצמה שלה – היא עכשיו נושא בעל משמעות חיונית לכל אדם חושב. התפתחויות פוליטיות בכל המדינות המתורבתות גרמו לכך, שכל השאלות האלה נמצאות כאן אצלנו. האם תהיה לנו ממשלה חזקה? האם יש להעדיף דמוקרטיה ומשטר פרלמנטארי? האם פשיזם מסוג זה או אחר, או דיקטטורה – מלוכנית, בורגנית או של הפרולטריון – הם הפתרון לתחלואים ולקשיים שסוגרים על החברה כיום ?
במילים אחרות, האם ניתן לרפא את תחלואי הדמוקרטיה על ידי יותר דמוקרטיה – או, האם נתיר את הקשר המסובך של הממשל העממי באמצעות חרב הדיקטטורה? בשל העובדה כי המדינה המודרנית שואפת להגביר את הזיקה בין החברה והמדינה, חל גידול בהיקף הפעולה הפוליטית החודרת לתחומי חיים נרחבים. חדירה זו מגבירה בהכרח, את מעורבות הממשלה בחיי החברה. אין המדובר רק במדינות דמוקרטיות, אלא בכל מדינה מודרנית. במדינות לא דמוקרטיות לרוב תתקיים ממשלה חזקה או שליט בודד חזק שכן אין אפשרות ממשית להתנגדות.
ממשלה המערכת הפוליטית היא מסגרת  של מוסדות והסדרים בהן מתקבלות החלטות פוליטיות מחייבות, ובאמצעותם נאכפות החלטות אלו ומוצאות אל הפועל בתחומי החיים השונים. מערכת זו מופקדת על חלוקה סמכותית של הערכים. החברות בחרו מוסדות וארגונים שתפקידם לקבל את החלטת במדינה. לכן, ניתן לומר כי ממשלה , היא התחום בו הפוליטיקה מתרחשת. המערכת הממשלתית מורכבת מראש הממשלה, הקבינט, השרים וכו', כאשר התשומה מביאה לעיבוד ובסופה לתפוקה.