ניהול אינטגרטיבי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5594
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר חוק ביטוח סיעוד מקנה לקשישים תושבי ישראל המתגוררים בקהילה עזרה בטיפול אישי, השגחה וניהול משק הבית. בעקבות תהליך הפרטה, ארגונים ללא כוונות רווח וחברות פרטיות הם אלה המספקים את השרות לקשיש. חברת נתן המרכז הישראלי לרפואה סיעודית. הוקמה בשנת
1 989 בעקבות חקיקת חוק הסיעוד. עיקר פעילותה הוגדרו כמתן שירותי בית לקשישים בקהילה.
במהלך השנים הורחבו פעולותיה והחברה החלה לספק שירותים גם למשרד הביטחון, משרד הבריאות, קופות חולים וגופים נוספים.
על מנת לשרוד בשוק התחרותי, החברה הוסמכה לתו תקן ISO 9001 על פיו מנוהלת מדיניות האיכות בחברה. בעבודה זו נותח הארגון באופן ביקורתי בהתייחסות לנושאים הבאים: המבנה הארגוני של החברה.
התרבות הארגונית.
סגנון ניהול של ראשי הארגון.
ניהול המשאב האנושי.
הגישה השיווקית.
כמו כן, נעשתה אינטגרציה בין הנושאים השונים ועל פיה הוסקו המסקנות הבאות: חברת נתן עובדת מול מערכת מידע שאינה מאפשרת מיון מטפל מתאים לקשיש מסוים מהמערכת. אין שקיפות בין הסניפים לבין עצמם, רק בין הסניפים להנהלה מה שלא מאפשר זרימת אינפורמציה בין הסניפים לקבלת מידע על מטפלים בייחוד בנושא דרכי שיווק יצירתיים עם הגורמים השונים. מניתוח החברה עולה כי הארגון גמיש ומתרחב לרוחב, החברה אינה נשענת רק על ביטוח הלאומי כמקור רווח אלא מוכרת את שירותיה לגופים נוספים. גדילתה של החברה לרוחב דורשת מהירות תגובה בקבלת ההחלטות אך המבנה האירכי של החברה והניהול הבירוקרטי לא תמיד מאפשרים זאת. האצלת סמכויות למנהלי הסניפים, תאפשר מהירות תגובה, שירותיות גבוה וכך הגדלת מספר הלקוחות.  ניכר כי בתחום המשאב האנושי, חברת נתן לא השכילה לראות את חשיבות הניוד, הגדלת שביעות הרצון של העובד ושימורו בארגון. עזיבת עובד את הארגון היא בבחינת הקטנת עלויות שכן לעובד חדש ופחות מנוסה ישלמו פחות. כיום ניראה כי תחלופת העובדים בחברה גדולה. השקעה במשאב האנושי הקיים, פיתוחו וקידומו במדרג הדרגות, תקטין בסופו של דבר עלויות מכיוון  שעלייה בשביעות רצון העובד תגדיל את נאמנותו לארגון ותגרום לו להתאמץ להגדיל את כמות לקוחותיו.