עבודה בנושא עבריינות נשים

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2841
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
..2
פרק
1 :  הסבר התופעה -.4-3
פרק
2 :  גורמים לתופעת עבריינות הנשים:  גורמים אישיים –…6-5
                                                                       גורמים סביבתיים –7-6
פרק
3 :  נשים מול החוק: אבירות ופטרנליזם אל מול אפליה –..9-8
סיכום  10 רשימת מקורות –..12-11
מבוא
לפני כשנה סערה המדינה בשל שערוריית המעילה הגדולה שביצעה אתי אלון אשר מוטטה את הבנק למסחר. רבים הרימו גבה נוכח העובדה שפקידת בנק הצליחה למעול בסכום עתק של רבע מיליארד שקלים במשך חמש שנים בלי שאף אחד הבחין בכך . לא עברה שנה ומקרה דומה קורה בשנית על ידי ליאורה הזמי, פקידת בנק המזרחי שגנבה לא פחות משישה מליון שקלים מלקוחותיה.
            לאחרונה נתקלנו באמצעי התקשורת ובשיח החברתי ביותר ויותר עבירות המבוצעות על ידי נשים גם בתחומים נוספים פרט לעבריינות הצווארון הלבן שהוזכרה לעיל- החל מעבירות סמים וזנות וכלה בעבירות אלימות חמורות כרצח וסיוע לרצח כדוגמן מקריהן של אביבה גרנות , חווה יערי, ושרה אנג'ל המציגים את הנשים העברייניות כעצמאיות אסרטיביות ולוחמות. גם בארגוני הטרור אנו עדים ליותר ויותר נשים הנכנסות לתחום שנחשב בעבר כ"גברי" ומשמשות כמסייעות למפגעים או כמחבלות מתאבדות בעצמן כדוגמת הנאדי ג'רדאת, המחבלת מהפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה.
            מצד שני אנו עדים לסיפורם של נשים כדוגמת כרמלה בוחבוט המציגים את הנשים העברייניות כקורבן בעצמן אשר התדרדרו לפשיעה כתוצאה מסיפור חייהן העגום והספוג התעללויות.
            אם כך, אנו רואים סוגים שונים של עבירות המבוצעות על ידי נשים. בעבודתי זו אנסה לענות על השאלות האם קיימים מאפיינים מגדריים לתופעת עבריינות הנשים?  אם כן, מהם אותם מאפיינים ומהם הגורמים המובילים נשים לפשיעה? בנוסף , אנסה  לברר האם קיימת נטייה של אבירות ופטרנליזם כלפי נשים עברייניות מצד רשויות החוק או שמא להפך- קיימת  אפליה כלפי נשים והחמרה בעונשן?