השפעת המסגרת החינוכית בה לומד התלמיד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2000
מספר מילים 6870
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תקציר בעבודה זו אנסה לבחון את השפעת המסגרת החינוכית בה לומד התלמיד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. לצורך כך אסקור בפרק הראשון את ההגדרות השונות למונח "לקויי למידה". בפרק השני יוצג מושג הדימוי העצמי וייסקרו מה הם הגורמים המשפיעים על עיצובו. בפרק השלישי אסקור את מושג השילוב הרציונאל העומד בבסיסו ואפשרויות ההשמה של תלמידים לקויי למידה, בישראל. בפרק הרביעי אפרט  מה הם הגורמים המשפיעים על הדימוי העצמי של ילד לקוי למידה, תוך מתן דגש על ההשפעה שיש לסוג המסגרת החינוכית בה לומד הילד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. בפרק החמישי והאחרון, אציג דוגמה לתוכנית התערבות שנבנתה במטרה להעלות את הדימוי העצמי של תלמידים לקויי למידה המשולבים בכתה רגילה.