מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1607
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
הכותב בוחן את מערכת המידע הקיימת הארגון חברת "פז", ברמה של מנהל תחנה וברמה הארגון. באמצעות מערכת המידע הארגון נעזר בה בתהליכי קבלת החלטות בכול האספקטים הניהוליים של הארגון. בניהול כח אדם הארגון בודק בעזרת המערכת את יחס תפוקת שעת עובד מול מכר התחנה, וכיצד ואיפה הארגון יכול לחסוך בשעות עבודה. בניהול התפעול הארגון עוקב אחר תקלות ויישום התיקון התקלות בזמן מהיר ותוך מתן טיפול יעיל תוך זמן קצר. ניהול מכר ומלאי המערכת עוזרת לזהות הזדמנויות שיווקיות והתנהגויות שוק, אשר בעזרתם הארגון בונה מגוון מוצרים לתחנות הדלק ולחניות ה"ילו".  באופן הזמנת המלאי דרוש שינוי בכך שאת הזמנת המלאי יש לבצע דרך המערכת, ולא דרך הטלפון על מנת למנוע טעויות בהזמנה ולחסוך בגורם מקשר נוסף.  כמו כן יש לשפר את מהירות הפעלת משאבות הדלק על מנת לשפר את השירות ללקוח, על ידי  שילוב של שלט תדלוק במערכת כדי לבצע תפעול מהיר יותר של משאבות התדלוק ובכך לקצר ולשפר את משך השירות הניתן לכול לקוח. בדרך זאת יש לבדוק שוב אם יש אפשרות לצמצם בעובדים עקב זמן המתנה קצר יותר של לקוחות לשירות.
תוכן עניינים:
תקציר מנהלים: 1
תוכן עניינים:. 2
1 . מבוא: 3
2 . הגדרת MIS,  מערכות מידע ניהוליות, ומטרותיה:. 4
3 . ניתוח מערכת המידע לניהול תחנות דלק:. 5
4 . ניתוח מערכת המידע בארגון:. 7
5. סיכום ומסקנות:. 8
6 . רשימת מקורות :. 9