עבודה מצויינת בתכנון ליחידה עסקית על חברת תדיראן קשר

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6873
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים תדיראן קשר הוקמה בשנת 1994 לאחר פעילות של כ 40 שנה כחטיבת הקשר בחברת תדיראן. החברה מפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת ציוד ומערכות קשר המיועדים בעיקר לשוק הצבאי באמצעותה ובאמצעות חברות בנות שבבעלותה.  החברה רואה בשליטה בשוק התקשורת כחזונה וכנר לרגליה. עיקר פעילותה של החברה בשוק הקשר במגזר הצבאי, יחד עם זאת, החברה החלה בשנים האחרונות לגלוש לשוק האזרחי מוסדי. הצורך במערך תקשורת גדל עם אירועי ה 11 בספטמבר, 2001 בה התרחש אסון התאומים. במהלך שנת 2005 חברת אלביט תעשיות רכשה כ 40% מהשליטה בחברה והפכה בעלת העניין העיקרית. החברה כחלק מתהליך המיזוג עברה טלטלה קשה עקב משאים ומתנים כושלים עם איגוד עובדי החברה. במהלך השנים 2004 – 2005, חלה גאות כלכלית בשוק המקומי, במקביל לצמיחה במדינות המתועשות. גאות זו הובילה את מרבית הכלכלות להשקיע בתשתיות. הצמיחה באה לידי ביטוי לכדי גידול בהקיפי היצוא עד כ
5 % בתעשיית האלקטרוניקה. אנו צופים כי המשך הצמיחה יוביל את שנת 2006 יחד עם גידול בצריכת מוצרי התעשייה הצבאית.
בניתוח הסביבה החיצונית הקרובה, ניתן לציין כי השוק הגיע לשלב הבגרות, מיזוגים ורכישות יאפיינו את התעשייה בשנים הבאות וכן צמצום מספר העובדים בתעשייה. יחד עם זאת, חסמי הכניסה לשוק גבוהים ואין אנו צופים גידול במספר השחקנים בשוק.
עלינו להדגיש כי החברה מאופיינת בריכוזיות גבוהה, דבר המהווה מכשול ביחסים בין הנהלת החברה לעובדיה. בנוסף, האווירה העכורה שהותיר המיזוג עם אלביט תעשיות ימשך בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, השאיפה להישגים ויכולתה הניהולית של החברה האם, תאפשר צעידה קדימה והשגת היעדים.
נתוניה הפיננסיים של החברה מציגים חברה יציבה, עם זאת, יתרות המזומנים הגדולות ואי ניצולם מצמצם את יכולתה להתרחב. אנו צופים כי שימוש יעיל ביתרת המזומנים תעלה את החברה למדרגת הבינלאומיות.