ניתוח עיסקי ופיתוח מערכות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 6063
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בחברת הסטארט-אפ Telemedic ובמוצר החדש שפיתחה ה- SuperVisor-2000.
נסקרו תחומים שונים הנוגעים למוצר ולסיכויי החברה בהחדרתו לשוק.
בוצעה בדיקה כללית לגילוי נחיצות המוצר בשוק שכללה ניתוח שטח וחלוקת שאלונים ללקוחות פוטנציאלים. מתוצאות הבדיקה עולה כי ישנה דרישה למוצר שכזה בייחוד לאור העובדה שהתחום כולו עדיין בשלבי התעוררות ראשוניים. בוצע ניתוח סביבה (PEST) על מנת לעמוד על הגורמים היכולים להשפיע על התנהלות חיי החברה ופורטו השפעות פוטנציאליות על פי  מודל 5 הכוחות של פורטר.
בוצעו ניתוחי SWOT ו- TOWS בעזרתם הוגדרו הדרכים להפוך את החולשות לחוזקות ואת האיומים להזדמנויות.
הוגדרה שרשרת הערך שעל פיה הוגדרו הדברים המהווים את מרב הערך ללקוח והוגדרו דרכים לצורך התמקדות בערכים אלה.  מעריכת מפת הערך עולה כי חברת  טלמדיק  Telemedic משדרת איכות וייחודיות בהיותה פורצת דרך בתחום.
בסופו של דבר הוחלט על מגמת האסטרטגיה שבה תנקוט החברה והיא שילוב של בידול ומיקוד. בידול – בהיות המוצר והשירותים שהוא מספק יחודיים וראשוניים ומיקוד – החברה ממקדת את משאביה בחתך אוכלוסיה קטן יחסית הכולל חולי לב ומערכות הסובבות אותם (חברות ביטוח ומרכזים רפואיים).
תוכן עניינים                                                                                               עמוד מבוא                                                                                                                3
עדות לקיום ביקוש  המוצר בשוק                                                                        4
תיאור הרעיון                                                                                                    5
       העסק  –  הסבר כללי                                                                                               5
       על המוצר  SuperVisor 2000                                                                       5
       טכנולוגיה                                                                                                   5
       מרכיבי המערכת                                                                                         6
       קהל היעד                                                                                                   6
פרק 1  –  ניתוח סביבה                                                                                       7
        מודל 5 הכוחות של Porter                                                                          7
        מודל Pest                                                                                                             10 פרק 2  –  הצגת חלופות אסטרטגיות                                                                     13
        מודל  SWOT                                                                                            13
       מטריצת  TWOS                                                                                        15
פרק 3  –  תכנית תפעולית                                                                                    16
        מודל שרשרת הערך                                                                                                16
        מפת הערך                                                                                                 21
        שרשרת האספקה                                                                                       22
פרק 4  –  סיכום ומסקנות                                                                                   23
ביבליוגרפיה                                                                                                      24
נספחים                                                                                                            
5