ניתוח עיסקי ופיתוח מערכות
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ניתוח עיסקי, פיתוח מערכות |
שנת הגשה | 2003 |
מספר מילים | 6063 |
מספר מקורות | 5 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בחברת הסטארט-אפ Telemedic ובמוצר החדש שפיתחה ה- SuperVisor-2000.
נסקרו תחומים שונים הנוגעים למוצר ולסיכויי החברה בהחדרתו לשוק.
בוצעה בדיקה כללית לגילוי נחיצות המוצר בשוק שכללה ניתוח שטח וחלוקת שאלונים ללקוחות פוטנציאלים. מתוצאות הבדיקה עולה כי ישנה דרישה למוצר שכזה בייחוד לאור העובדה שהתחום כולו עדיין בשלבי התעוררות ראשוניים. בוצע ניתוח סביבה (PEST) על מנת לעמוד על הגורמים היכולים להשפיע על התנהלות חיי החברה ופורטו השפעות פוטנציאליות על פי מודל 5 הכוחות של פורטר.
בוצעו ניתוחי SWOT ו- TOWS בעזרתם הוגדרו הדרכים להפוך את החולשות לחוזקות ואת האיומים להזדמנויות.
הוגדרה שרשרת הערך שעל פיה הוגדרו הדברים המהווים את מרב הערך ללקוח והוגדרו דרכים לצורך התמקדות בערכים אלה. מעריכת מפת הערך עולה כי חברת טלמדיק Telemedic משדרת איכות וייחודיות בהיותה פורצת דרך בתחום.
בסופו של דבר הוחלט על מגמת האסטרטגיה שבה תנקוט החברה והיא שילוב של בידול ומיקוד. בידול – בהיות המוצר והשירותים שהוא מספק יחודיים וראשוניים ומיקוד – החברה ממקדת את משאביה בחתך אוכלוסיה קטן יחסית הכולל חולי לב ומערכות הסובבות אותם (חברות ביטוח ומרכזים רפואיים).
תוכן עניינים עמוד מבוא 3
עדות לקיום ביקוש המוצר בשוק 4
תיאור הרעיון 5
העסק – הסבר כללי 5
על המוצר SuperVisor 2000 5
טכנולוגיה 5
מרכיבי המערכת 6
קהל היעד 6
פרק 1 – ניתוח סביבה 7
מודל 5 הכוחות של Porter 7
מודל Pest 10 פרק 2 – הצגת חלופות אסטרטגיות 13
מודל SWOT 13
מטריצת TWOS 15
פרק 3 – תכנית תפעולית 16
מודל שרשרת הערך 16
מפת הערך 21
שרשרת האספקה 22
פרק 4 – סיכום ומסקנות 23
ביבליוגרפיה 24
נספחים
5