הגורמים לעליית היטלר לשלטון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4282
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן העניינים                                                                                              עמוד מבוא- ראשית המפלגה הנאצית                                                                 
3 -6
הגורם הראשון- התבוסה של גרמניה                                                          7-6
הגורם השני- הגורם הכלכלי                                                                      9-10 הגורם השלישי-שינוי בגישה של המפלגה וניטה ביד-החזקה                 11-12
הגורם הרביעי רביעי- מדיניות החוץ                                                     13-14
הגורמים לעליית היטלר ב"יער השחור"                                              
1 5-16
ביבליוגרפיה                                                                                     
1 7
            היטלר- היטלר ראה עצמו כאדם אנונימי ולא רצה להיגרר כמו כל חייל משוחרר במרדף אחרי עבודה והקמת בית הוא רצה למצוא את דרכו בפוליטיקה אך האמין כי אין להיכנס לפוליטיקה לפני גיל 30.
היטלר שבאותה תקופה נכנס לשנות ה-30 לחייו ראה זאת כאות לכניסתו לפוליטיקה וההחלטה נחרצת:"גמרתי בליבי להיעשות פוליטיקאי". כצעד ראשון חזר למינכן, וב-1918
התנדב לתפקיד שמירה במחנה של שבויי מלחמה. אבל בסוף ינואר שבו השבויים לביתם והמחנה נסגר והיטלר נקראה לשוב למינכן שם מצא את התשובה לשאלתו.
ב-12 בספטמבר
1 919, השתתף היטלר לראשונה באסיפה של מפלגת פועלים הפגישה נערכה במרתף בירה במינכן, והגיעו אליה
5 אנשים. הוא הקשיב להרצאה שנתן גוטפריד פדר, שנושאה היה "איך ובאילו אמצעים ניתן לבטל את הקפיטליזם". אחרי הנאום שמע היטלר, שעמד לצאת מהאולם, מישהו אחר שקם ודיבר על איחוד בין גרמניה לאוסטריה. הדבר הכעיס את היטלר במידה כזו שקם ולהפתעת הכול דיבר בלהט במשך רבע שעה נגד הרעיון. אחד ממייסדי המפלגה, אנטון דרקסלר, לחש לשכנו לספסל, "…יש לו את מתנת הדיבור, נוכל להשתמש בו". לאחר שסיים את דבריו ניגש דרקסלר אל היטלר ונתן לו חוברת בת 40 דפים, שכותרתה "התעוררותי הפוליטית". הוא דחק בהיטלר שיקרא בה והזמינו לשוב ולבקר בכינוסי המפלגה. לאחר היסוס הלך היטלר לאסיפה שהתקיימה בבר וכשנכנס ראה 4 אנשים יושבים ומדברים על מצב הקופה של המפלגה ששם היה 7.5 מארק בלבד, היטלר ידע שרק במפלגה קטנה הוא יוכל להתחיל וששם יקשיבו לרעיונותיו והוא יתפוס ממעמד ולא במפלגה גדולה ששם יבלע קולו. ושם הוא דרבן את חבריו לנקוט בשיטות נועזות יותר. הזמנות שוכפלו וחולקו וחלקם התפרסמו בעיתונים, נמצא אולם גדול יותר ובאוקטובר נאם לראשונה היטלר ונכחו באסיפה   111 איש. למרות שנאמר על היטלר כי אינו יודע לנאום עמד היטלר על שלו ומספר הנוכחים גדל.
בראשית 1920 מינו את היטלר אחראי על התעמולה המפלגתית והוא ניגש מיד לכנס אספה המונית ראשונה.
ע"י שימוש בפרסום מחוכם כינס היטלר אלפיים איש ב"פסטזאל של ההופברויהאוז" ב- 24 בפברואר. למרות הנואמים היטלר היה זה שמשך את ההמון והוא ניצל את ההזדמנות לקרוא למפלגה בשמה החדש: "מפלגת הפועלים הגרמנית הנאציונאל-סוציאליסטית".
ובמהלך 1920 עזב היטלר את הצבא והקדיש את כולו לטובת המפלגה, שעתה העבירה לידיו יותר את השליטה.
איש בעל משמעות רבה להיטלר היה "קאפיטן ריהם" איש הפיקוד המחוזי של הצבא במינכן.
הוא דחף חיילים משוחררים רבים ואנשי "פרייקור" רבים אל המפלגה שהפכה להיות הגרעין של הס"א.
האני מאמין של היטלר היה: "רד אל ההמון" היטלר האמין כי יש לדבר אל האנשים ולחזור על אותם סיסמאות שוב ושוב עד שאחרון האנשים יבין את המסר. היטלר טעה לא עם אחת אבל תמיד ידע לעמוד על הרגליים.