התנהגות צרכנים

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2095

תקציר העבודה

שאלה 1:
עמדה – עמדה הינה הערכה אישית, שלילית או חיובית כלפי אובייקט כלשהו. כאשר הערכה זו משפיעה על התנהגות האדם כלפי אותו אובייקט. העמדה נוצרת, מתגבשת ומשתנה בעקבות שני מאפיינים:

שאלה 3:
א.      אפיון קהלי המטרה:
1.         ילדים – בבסיס פילוח זה נתייחס יותר לאלימות בבית, הכוונה במידה וישנה אלימות מצד אחד ההורים או גורם משפחתח אחר.
2.         נוער – בבסיס פילוח זה נשים דגש על אלימות חברתית אם זה בבתי ספר, בין חברים, בבלילויים, בצבא ועוד.
3.         בוגרים נשואים – נתייחס יותר לאלימות המשפחתית בין בני הזוג.

שאלה 4:
מעורבות – מעורבות הינה מושג מפתח מרכזי בחקר התנהגות הצרכן. מעורבות הינה מידת נכונותו של הצרכן להשקיע זמן ומאמץ בכל אחד משלבי התנהגותו כצרכן. המעורבות הינה משתנה רציף הנע ממעורבות נמוכה למעורבות גבוהה.
מעורבות גבוהה – נוטה לתהליך קבלת החלטות גבוה ומקיף יותר, מסתמף על יותר תכונות של המוצר, ההחלטה מורכבת יותר, אלו מוצרים שמצריכים יותר השקעה- מוצרי חיפוש. מעורבות נמוכה – מוצרי נוחות המסתמכים על פחות תכונות במוצר וההחלטה פחות מורכבת. הצרכן מעבד מידע באופן שיטחי יחסית, בחירתו תלוייה יותר באילוצי מצב ופחות מבוססת על עמדה יציבה ומעמיקה אשר גובשה בשלב מוקדם יותר של תהליך ההחלטה.
–.