סמינר שווקים אלקטרוניים - מכללת ספיר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3706
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא -.. 2
פרק
1 – הארגון וסביבתו – 2
רקע – 2
השחקנים בענף 3
מודל 5 כוחות השוק של פורטר – ענף ההשכלה הגבוהה – 3
העצמת היתרון התחרותי 5
פרק
2 – מהו פורטל למידה ארגוני – 6
פורטל ארגוני מהו? — 6
מהי למידה  מתוקשבת? 7
פרק
3 – ישומי למידה מתוקשבת בקמפוס ספיר –.. 7
בעיות וחסרונות ביישומים הקיימים –… 9
פרק
4 – פיתוח פורטל לימודים ארגוני בקמפוס ספיר .. 10 מדוע פורטל למידה ארגוני? -.. 10 מה יהיה בפורטל הלמידה? -… 11
מהם האתגרים בפיתוח פורטל למידה ארגוני? -. 11
פרק 5 – ניתוח התועלות לקמפוס ספיר — 12
מה תהיה ההשפעה של פורטל הלמידה הארגוני על תחומים שונים בארגון? 12
השתלבות פורטל הלמידה הארגוני בשרשרת הערך –. 12
פרק
6 – סיכום ומסקנות – 14
ביבליוגרפיה -… 15
מבוא
רשת האינטרנט יצרה מהפכה בשימוש במחשבים ככלי לאיסוף והעברה של מידע. יצירה של ידע והעברתו הפכו לתהליך פשוט ומהיר והפוטנציאל הלימודי הטמון באינטרנט יצא במהירות מן הכוח אל הפועל וקיבל את השם הכללי:
 e-learning. היתרונות הבולטים בשימוש באינטרנט דווקא בתהליך הלמידה ולא רק בתוכנת לימוד הוא הנגישות למאגרי ידע עצומים, הנגישות של כלי הלימוד (מחשב) והמחיר הנמוך של השימוש באינטרנט. בעבודה זו לקחנו את היישומים האינטרנטיים הקיימים בקמפוס ספיר, והצענו כיצד ניתן לשדרג אותם כדי להגדיל את היתרון התחרותי של מכללת ספיר בענף ההשכלה הגבוהה. בפרק הראשון מתואר קמפוס ספיר והסביבה הענפית בה הוא פועל תוך איתור ההזדמנויות להגדיל את היתרון התחרותי.
בפרק השני מוגש הסבר על המושגים "ניהול ידע", "פורטל ארגוני" ו"למידה מתוקשבת", זאת כרקע להצעה הפיתוח המוצעת בפרק הרביעי.
בפרק השלישי מוצגים היישומים האינטרנטיים הפעילים בימים אלה והכיוונים האפשריים לפיתוחם. בפרק הרביעי, כאמור, מוצגת ההצעה: לפתח וליישם פורטל למידה ארגוני בקמפוס ספיר. לאחד את היישומים האינטרנטיים הפעילים כיום תחת המטריה של פורטל זה, ואף להוסיף יישומים חדשים.
בפרק החמישי והאחרון מוצגות התועלות הצפויות מיישום ההצעה. תוך התייחסות לקשיים והעלויות הכרוכים בכך.