מיומניות עסקיות

מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1831

תקציר העבודה

תקציר מאז שאני מכיר את עצמי הוקסמתי מנושא התעופה.כמעט כל ילד ללא יוצא מן הכלל חלם בשלב כלשהו להיות דייל או טייס.אך כאשר מתבגרים החלומות , היעדים והמטרות משתנים ,לפעמים מכורך המציאות ולפעמים מהתפכחות.במחשבה שניה להיות טייס היום , אף על פי שזוהו עדיין מקצוע זוהר , איננה מטרת חיי. אחרי שחרורי מצה"ל הייתי זמן מה עצמאי וראיתי שאני מנצל את כל התכונות שלא ידעתי שקימות בי  והתאהבתי בניהול  ובעסקים.
כאשר התקבלתי לעבודה בחברת אל על (כמכונאי מנועים) ראיתי הזדמנות לשלב את שתי אהבותיי, ניהול ועבודה עם מטוסים וכך גם להגשים חלום ילדות.
כמובן שרציתי להגיע לאפקטיביות אישית כלומר היכולת להשיג מטרות ויעדים בצורה מאוזנת על ידי מיצוי מיטבי של משאבים אישיים: יכולת ,כישורים ,מצבים וזמן.(גוז,1998:ע"מ 16) לכן שילוב זה של עבודה בחברת תעופה גדולה וכן ניהול עובדים ומשאבים היא המטרה האידיאלית בשבילי .התפקיד של סמנכ"ל תחזוקה ממצא את כל זה.
כמובן שאין להתעלם מיתרונות נוספים שנותן התפקיד. כגון:
שיפור מעמד בחברה הן מבחינה כלכלית וכמובן מבחינה חברתית.
כפי שטוען אביעד גוז "משיגי על (SUPER ACHIEVERS )הם אותם אנשים שיכולתם וההישגים שלהם מציבים אותם הרחק מעבר להמון הבינוני ,שמתבונן בהם בהשתאות"           (גוז,1998:ע"מ 13 ).
תפקיד של סמנכ"ל תחזוקה באל על מבחינתי הוא מישהו שאני ורבים אחרים מסתכלים עליו בהערצה רבה , תפקיד אשר תומן בו אחריות כבדה ואני בטוח שהצליח בו אף מעבר לציפיותיי.