אפקטיביות השימוש בדמות מפורסמת בפרסומות לילדות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6505
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר ילדים כצרכנים הנו תחום אשר תופס תאוצה בעשרים השנים האחרונות. במהלך השנים האחרונות חלו שינויים כלכליים וחברתיים בחברה אשר מוצאים את אותותיהם גם בשוק הילדים. החברה המערבית נהנית מהשכלה והכנסה גבוהה יותר, קיימת ירידה במספר הילדים למשפחה, גיל ההורים עולה יחסית לשנים קודמות וכו'. שינויים אלו מעודדים את ההורים לפנק את הילדים וגורמים לכוחם והשפעתם לגדול. שינויים נוספים אשר חזקו את מעמד הילד נובעים משינויים במערכת היחסים בין ההורים לילדים. כיום, דווקא הילדים נחשבים כסמכותיים יותר ואלו אשר "נותנים את הטון" בבית. שינויים אלו העלו את כוחם של הילדים והפכו את פלח שוק זה לאטרקטיבי במיוחד. משווקים ופרסומאים שמים את מירב תשומת לבם על מציאת אסטרטגיות שווק ופרסום חדשות על מנת להגיע ללבם של הצרכנים הקטנים. אחת מהאסטרטגיות הנפוצות היא השימוש בדמות מפורסמת בפרסומת אשר מטרתה למשוך את תשומת לבו של הילד. אסטרטגיה זו טומנת בחובה יתרונות וחסרונות רבים. מטרת מחקר זה הנה לבחון את האפקטיביות של השימוש בשיטה זו. אפקטיביות הפרסומת תבחן באמצעות ארבעה אלמנטים עיקריים: עמדה כלפי הפרסומת, עמדה כלפי הדמות, עמדה כלפי המותג וכוונת קניה. השערותיי הן כי פרסומות העושות שימוש בדמות מפורסמת התואמת לפלח השוק אליו היא מיועדת יביאו לעמדות חיוביות יותר כלפי הפרסומת וכי הדמות המפורסמת בפרסומת הנה אלמנט משפיע בעמדה כלפי הפרסומת.