תכנית עסקית לחברת "על-בד"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7833

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים                                                                               
1 -2                                                                     
1 . רקע – תיאור החברה                                                                     3

2 . תיאור המוצרים                                                                           
4
3 . ניתוח הסביבה החיצונית                                                            5-12
   3.1 ניתוח הסביבה הכלכלית                                                                           5
   3.2 ניתוח הסביבה החוקית – פוליטית                                                           
6    3.3 ניתוח הסביבה החברתית                                                                          7
   3.4 ניתוח הסביבה הטכנולוגית                                                                       7
   3.5 ניתוח ענפי                                                                                                7-8
   3.6 לקוחות                                                                                                   9-10    3.7 ספקים                                                                                                  
1 0-11                                                                                    3.8 מוצרים תחליפיים                                                                                   
1 1
   3.9 מתחרים                                                                                                
1 1-12

4 . ניתוח הסביבה הפנימית                                                            
1 3-17
    4.1 משאבים מוחשיים                                                                               
1 3-15
    4.2 משאבים בלתי-מוחשיים                                                                       15-17
5. ניתוח SWOT                                                                           
1 8-28
   5.1 נקודות חוזק                                                                                         
1 8-22
    5.2 נקודות חולשה                                                                                     
2 2-24
    5.3 הזדמנויות                                                                                            
2 4-
5     5.4 איומים                                                                                                    
5     5.5 ניתוח תיק המוצרים של החברה                                                          
2 6-28                                                            
6 . הגדרת בעיות שיווקיות מולן עומדת החברה                              29-30 7. המלצות ומסקנות                                                                      
3 1-33 
8 . סיכום                                                                                            34
9.
ביבליוגרפיה                                                                                  
3 5
תקציר מנהלים בעבודה זו נכין תוכנית שיווקית לחברת "על-בד", חברה שהוקמה בשנת 1985 והינה חברה העוסקת בייצור מטליות לחות. העבודה כוללת:
רקע – תיאור החברה ופעולתה, תיאור המותג של החברה ה- "FRESH ONES", ותיאור שיטת המותג הפרטי, לפיה נמכרים רוב מוצרי החברה.
תיאור המוצרים – המוצרים המיוצרים על ידי המפעל מתחלקים לשני סוגים עיקריים:
 א. מטליות לחות ב. בדים לא ארוגים כחומר גלם וכמוצר מוגמר.
ניתוח סביבה חיצונית – הניתוח כולל : סביבה כלכלית – עלייה ברמת החיים וגידול בהכנסה הפנויה המשפיעים על צריכת מוצרי נוחות, השפעת שינויים בשערי החליפין של הש"ח והשפעתם על רווחיות החברה ויכולת התחרות שלה. סביבה חוקית פוליטית – תווי התקן הדרושים למוצר, מוצרי החברה אינם ידידותיים לסביבה.
סביבה טכנולוגית, סביבה חברתית . ניתוח ענפי – גודל שוק, צמיחת השוק, המחירים בענף, הרווחיות בענף, חסמי כניסה, איכות המוצר, יציבות הביקוש וגמישותו. לקוחות – שיווק מוצרי החברה נעשה ללקוחות שהינם רשתות הפצה, החברה איננה מוכרת מוצרים למשתמש הסופי. פירוט השיווק בישראל ובחו"ל.
 ספקים – פירוט חומרי הגלם השונים (קיים חוסר תלות של החברה בספק מסוים). תחליפים – אין תחליף זהה לחלוטין למטליות הלחות, אך ישנו הטישו. מתחרים – לחברה יש כיום מתחרה אחד בתחום יצור המטליות הלחות והוא חברת בושמת, אך ד"ר פישר עומד להצטרף אף הוא לתחום. בתחום המטליות הלחות לחברה יש מתחרים רבים מבית (חוגלה, אמיר שיווק וכו') ומחו"ל ("גונסון אנד גונסון" ועוד).
ניתוח סביבה פנימית – הכולל קרקע
ומבנים, הציוד שבידי החברה, מערך הייצור, משאבי ההון, מוניטין, משאבי אנוש, מערכות שיווק והפצה ומערכות ניהוליות.
ניתוח SWOT – נקודות חוזק, חולשה, איומים והזדמנויות.
ניתוח תיק המוצרים של החברה – באמצעות מודל "קבוצת יועצי בוסטון" ומודל ג'נרל  אלקטריק.
הגדרת בעיות מולן עומדת החברה – הבעיות המרכזיות קשורות בהתמודדות מול תחרות גוברת, התמודדות עם משווק יחיד, התמודדות עם שלב הבגרות וייצור מוצר שאיננו "ירוק".
המלצות לעתיד – שמירת נתח שוק קיים, שיפור המוצר ע"י הרחבת השוק, כניסה לשווקים של החרדים והערבים ושווקים נוספים בחו"ל, וכן שיפור המוצר ע"י מעבר לשיטת ייצור ה- SPUNGLESS . בשיטה זו המטליות הן יותר נעימות ורכות למגע וכן המוצר הוא ידידותי לסביבה. שיפור תמהיל שיווק/הגדלת הפרסום, גיוון קו המוצרים – מתיחת קו המוצרים, "ניצול" המוניטין הטוב בשוק התינוקות ושיווק מוצרים נוספים תחת מותג זה, כגון: שמפו לתינוק, נייר טואלט רך במיוחד לילדים ועוד. לקיחת חלק במאמץ השיווק – על החברה להיות מעורבת יותר במערך השיווק ולפקוח עין אל חברת "דנשר" המשווקת.
סיכום