הבהלה לזהב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 2677
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

הזעקה היתה "זהב!" The Cry was "Gold!" "השליח שלי אל המכרות שב עם דוגמאות מהזהב; הוא ירד מסוסו בתוך ים של פנים המופנות אליו.
בעודו מוציא מכיסיו את הגושים הצהובים ומעבירם בין הקהל המצפה, הספיקות שהתקיימו עד כה, נעלמו […] הנפח עזב את פטישו, הנגר את המַקצוע, הבנאי את כף-הסיידים, האיכר את החרמש, האופה את כיכר הלחם והמוזג את בקבוקו. כולם היו בדרך למכרות, חלק על סוסים, חלק בעגלות וחלק על קביים ואחד באלונקה" (עדותו של Walter Colton, מונטריי, 20 ביוני 1848) הגילוי ההיסטוריה המודרנית של קליפורניה מתחילה ב1542- עם מסע גילוי ספרדי. חלפו יותר ממאה שנה עד שב1769- הקימו הספרדים מוצב מיושב שהצליח לשרוד לאורך זמן. בין 1846 ל1848- כבשה ארצות-הברית את אזור קליפורניה ממקסיקו. לאחר כשנה נהרו מתיישבים רבים לשטח החדש בעקבות "הבהלה לזהב" (Gold Rush), היא התקווה להתעשר ממציאת המתכת היקרה. כניסתם של המתיישבים הולידה את הצורך בהקמת מדינה במסגרת הברית. כך הפכה קליפורניה ב1850- לחברה בארצות-הברית באישור הקונגרס. חקר ההיסטוריה של קליפורניה מתמקד בתנאים ובהשלכות של "הבהלה לזהב" כגון התפתחות תשתית הרכבות, החקלאות ולאחריהן הנפט, התיירות, תעשיית הסרטים והשפעת המכונית. מדע וטכנולוגיה שינו בצורה פנטסטית את היקפי היישוב בקליפורניה ואת חשיבותו.

עונת 48' במקביל התפשטו עסקי כריית הזהב מ-Coloma במהירות מסחררת בהמשכו של ערוץ הנחל. Henry Bigler מצא גושי זהב ב-Mormaon Bar, ג'ון מרשל המשיך להתעשר מגילויים נוספים ב-Live Oak Bar.
ב8- למרץ הצטרף Isaac Humphrey …
מסעות ה-Forty Niners עד מהרה השמועות על ההצלחה הכבירה עשו כנפיים לכל רחבי ארצות-הברית ואירופה. מכתבים מקליפורניה פורסמו בעיתונות של החוף המזרחי ונתקלו במידת סקפטיות בתחילה. האישור הרשמי הגיע במשלוח של מושל קליפורניה Mason, שהעביר באמצעות הצי דו"ח רשמי לממשל מצורף לעגלת תה מלאה בזהב בשווי 3000 דולר. …
החפירות עם ההגעה לקליפורניה, המעבר לחפירה אחר זהב היה מיידי. שיטות החיפוש היו כמו אלו של המגלים הראשונים – …