פערים בהישגים בחינוך הממלכתי בין המגזר היהודי לבין המגזר הערבי במדינת ישראל

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7302
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

פערים בהישגים בחינוך הממלכתי בין המגזר היהודי לבין המגזר הערבי במדינת ישראל היבטים משפטיים עבודה סמינריונית מוגשת ע"י אאאאא ת.ז 1111111
לפרופסור אאאאאא יולי 2006
תוכן העניינים
מבוא -..3
ערביי ישראל –.3
זכויות המיעוט הערבי בישראל .9
מצבו של החינוך הערבי בישראל –…14
המלצות ועדות לעניין החינוך הערבי -..18
מאבקים משפטיים ועתירות לבג"ץ –20 סיכום -22
ביבליוגרפיה –23
  מבוא
עבודה זאת בוחנת את מערכת החינוך הערבית  ואת מצבה בהשוואה למערכת החינוך היהודית.
כ-22% מכלל התלמידים בישראל לומדים במערכת החינוך הערבית, המתאפיינת באיכות ירודה של בתי-הספר, בצפיפות יתר בכיתות, במחסור במורים ובצוות, בבנייה ובתחזוקה לקויות, בריחוק גיאוגרפי ובמחסור בספריות, במחשבים ובמעבדות.  ממשלת ישראל הכירה בכך שמערכת החינוך במגזר הערבי נחותה מזו שבמגזר היהודי. בשנת 2001
דיווחה ישראל לוועדת האו"ם בנושא זכויות הילד כי "קיימת מידה רבה של שונות במשאבים המוקצים לחינוך במגזר הערבי לעומת היהודי. אי-התאמות אלה משתקפות במרכיבים שונים של מערכת החינוך במגזר הערבי, כגון תשתיות פיזיות, מספר ממוצע של ילדים בכיתה, מספר שעות ההעשרה, היקף שירותי התמיכה ורמת ההשכלה של הצוות המקצועי".