תרבות ותקשורת בקפיטליזם המאוחר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4033
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

     הפרסומות בימינו תופסות חלק מרכזי בחיינו .
הן משודרות בכל יום, בכל ערוץ תקשורתי אפשרי ולמעשה ניתן לומר שהפרסומת הינה תרבות הקפיטליזם. אנו חיים בעידן קפיטליסטי שמושתת על תרבות צריכה שבבסיסה,  חומריות וקניית מוצרים שהם מעבר לסיפוקים ההכרחיים. כלומר בעבר אנשים היו מגיעים לחנויות על מנת לרכוש מוצרים חיוניים, וכיום בעידן הקפיטליסטי על מנת לבלות ולהציג מעמד. זהו עידן שבו התרבות הופכת לממוסחרת . בעידן הקפיטליסטי צומחים כל יום מותגים חדשים שמטשטשים את ההבחנה בין "אומנות" ל"סחורה". אנו רואים יותר ויותר ציורים של אמנים דגולים וחשובים מתנוססים בכל תעשייה אפשרית על בגדים, על קלסרים,מדבקות, ואף בפרסומות. ראוי שאנו כצרכנים נהיה עם יד על הדופק ונהיה מודעים יותר למסחורה של תרבותנו ולמניפולציות שמופעלות עלינו מחברות רבות ושונות , בעוד מטרתם היחידה היא : "לעשות כסף על חשבוננו".
בעבודה זו בחרתי לנתח פרסומות  משנת 1977 משום ששנה זו אופיינה כשנת "המהפך" הן מבחינה פוליטית, כלכלית והיסטורית ומן הראוי לנתח את הפרסומת בתקופה זו בתרבותנו.