תיירות בארצות מתפתחות

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4598
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

מבוא
בעבודה זו  אנו  נדון ב"בעד " וה"נגד"   לעידוד פיתוח תיירות בארצות מתפתחות .
"לפיתוח תיירות השפעות על תחומי חיים רבים-על כלכלה,החברה התרבות וכמובן שגם על הסביבה.ההשפעות ניכרות בראש ובראשונה על ידי תיירות שונים ובכל אחד מהתחומים שצוינו להלן"(חוטר 1998) "בתכנון ובפיתוח לא נכונים של התיירות,עלולים להיווצר בעיות וניגודי אינטרסים בינם לבין צורכיהם ורצונותיהם של האוכלוסייה המקומית הבאים במגע ישיר עם התייר וכן פיתוח ללא תכנון,פיתוח יתר או פיתוח שנפסק ושלא הגיע לסיומו עלולים לפגוע בסביבה הפיזית ולהביא להתדרדרות ולהריסתה". (חוטר 1998) "התפתחות של תיירות במדינות מתפתחות  והגנה סביבתית הינם שזור תהליכים. להגן על תחומים היו ממוסדים, כדי  לקדם תיירות על בסיס טבע   גם כן כשלוט בסביבתי רושמים של התפתחות של תיירות. לכן, תיירות צריכה להיות כוח, בכדי לפתח הגנה על אזורים במספר מדינות מתפתחות." ".Vol. 13, Iss. 1;  pg. 24.Journal of Sustainable Tourism”).2005.  Brighton.( http://proquest.umi.com " תיירות במדינות מתפתחות מספקת  דחף לקידום כלכלי  של מדינות מתפתחות  . למעשה, מערכת היחסים בין יצוא וגדילה, אבל הטבע של יצוא  קיבל תשומת לב למרות הרציף מאמצים של מדינות מתפתחות להגדיל יצוא שלהם, אסטרטגיה זו  בד"כ מוסיף קצת  מטבע חוץ כדי לאזן תשלומים שלהם. בהרבה  סיבות, הלא-מסורתי יצוא  של מדינות מתפתחות לעיתים קרובות נכשל להוכיח יעילות  בהתפתחות כלכלית לכן תיירות במדינות מתפתחות  היה יותר ויותר ראוי כמשהו שיציל אותם מהמצב זה . דוגמא ממקדת על הסיפור הצלחה של כלכלה באיים מאוריציוס.
פעם מאוריציוס היה אחד מהיחידים שיצא סוכר, אבל עכשיו נחשב יצואן של סחורה לא-מסורתי  כמו טקסטילים ושרותי תיירות, זה  מראה לנו  שתיירות בעלת משמעות חיובית  על התפתחות כלכלית במדינות מתפתחות. " . Vol. 10, Iss. 4;  pg. 389 “.Tourism Economics). " Dec 2004Brighton.( http://proquest.umi.com רקע תיאורטי א.הגדרה של מדינה מתפתחת: מדינה ענייה המאופיינת ברמת חיים ) *נמוכה, בתשתית *לא מפותחת וברמה טכנולוגית *נמוכה. רמת ההשכלה של רבים מתושביה ורמת השירותים * הניתנת להם, נמוכות אף הן. אחוז התושבים העירוניים במדינות המתפתחות נמוך, ומרבית תושביהן מתגוררים בכפרים. המדינות המתפתחות שוכנות בעיקר ביבשות אפריקה, אמריקה הדרומית ואסיה, ומתגוררים בהן כשלושה רבעים מתושבי העולם. קבוצה זו כוללת מדינות ברמות התפתחות שונות, מרמת התפתחות בינונית ועד רמת התפתחות נמוכה מאוד.
*רמת החיים מורכבת מסדרה של מדדים מתחומים שונים. כמו: רמת ההכנסה וההוצאות לחודש לנפש; תנאי הדיור; קיומם של מכשירים שונים בבית; צריכת המזון; שיעור ההוצאות לתרבות, בידור וספורט; הזמן והמשאבים המוקדשים לפנאי, טיולים ונסיעות לחו"ל.
*תשתית :שם כולל לכל המערכות הבסיסיות המאפשרות ליישוב, ארגון או חברה לפעול כיאות ולהתפתח. מערכות התשתית העיקריות הן: מים, חשמל, ביוב, תחבורה ותקשורת. *הטכנולוגיה יישום הידע, שנצבר בתחומי המדע השונים, לצורכי האדם – בתחומי החקלאות, התקשורת, התעשייה, הרפואה וכדומה. הטכנולוגיה מיישמת את הידע באמצעות מכשירים, כלים וחומרים שונים, המכונים אמצעים טכנולוגיים, לדוגמה: מחרשה, מנוף, טלפון, מטוס, מחשב וכן תרופות וחומרי הדברה.
*שרותיים: העובדים במגזר זה עוסקים במתן שירותים שונים לאוכלוסייה, וביניהם: שירותים פיננסיים ועסקיים (כגון בנקאות וביטוח), שירותים ציבוריים (כגון חינוך ובריאות) ושירותים אישיים (כגון מספרות ומסעדות).
*יישוב: קטן שתושביו עוסקים בדרך כלל בחקלאות, והחנויות והשירותים הציבוריים המצויים בו הם מעטים. בישראל יישוב שמתגוררים בו עד
2 ,000 תושבים נחשב ליישוב כפרי. ברוב היישובים הכפריים התושבים עוסקים או עסקו בעבר בחקלאות.
http://lib.cet.ac.il   (19.4 22:00) …