השפעת הגורם התרבותי על המיזם המשותף הבינלאומי היפני-אמריקאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3995
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

 מבוא
"אט אט התברר כי לתרבויות לאומיות, ואפילו לתרבויות אזוריות, יש השפעה על הניהול.
ההבדלים הלאומיים והאזוריים אינם נעלמים – הם נותרים על כנם . למעשה הבדלים אלה הפכו להיות אחת הבעיות המכריעות ביותר לגבי הניהול – במיוחד לגבי ניהול של ארגונים רב-לאומיים ורב תרבותיים , בין אם הם ציבוריים ובין אם הם פרטיים" Hofstede (1983).
החברה הרב לאומית מעצם היותה חברה לאומית פועלת באזורים שונים בעולם ובתרבויות שונות , אחת מהפעילויות הנדירות שחברות אלו עושות היא מיזמים משותפים בינם לבין חברות מארצות אחרות ומתרבויות אחרות .
לתרבות נודעת השפעה על היבטים ניהוליים ואחרים הנוגעים לחברה הרב לאומית, ומכאן החשיבות של בחינת הקשר בין תרבות להקמת מיזם משותף (Meschi
1 994).
כדי לבדוק את ההשפעה של התרבות על מיזמים משותפים בין חברות בחרתי להציג מיזמים משותפים של חברות מארה"ב לבין חברות מיפן מאחר והן יפן והן ארה"ב מאופיינות בפעילות בין לאומית ענפה ואולם המרחק התרבותי בניהן רב  , שאלת המחקר :
מהי השפעת הגורם התרבותי על המיזם המשותף  הבינלאומי היפני-אמריקאי ?
משתני המחקר :
משתנה בלתי תלוי ממדי: תרבות (עפ"י ארבעת ממדי התרבות של Hofstede, 1983) משתנה תלוי: מיזם המשותף הבינלאומי היפני-אמריקאי.
מטרת העבודה :
סקירת מאמרים ומחקרים שעסקו בנושא, ובחינת הקשר בין תרבות להקמת מיזם משותף, תוך התמקדות בחברות רב לאומיות יפניות ואמריקאיות.       תוכן עניינים
·       
1 .      מבוא
3
·       
2 .      תרבות –4
o       2.1  הפרופיל התרבותי של ארה"ב -5
o       2.2 הפרופיל התרבותי של יפן –6
·       
3 .      המיזם המשותף הבין-לאומי –7
o      
3 .1  סיבות להקמת מיזם משותף בין-לאומי –7
o       3.2  חסרונות המיזם המשותף הבין-לאומי 8  o       3.3  מדידת אפקטיביות המיזם המשותף הבין-לאומי –9  ·       
4 .      תרבות ושוני תרבותי כגורמים המשפיעים על הצלחת המיזם המשותף –10 o       4.1    ממדי התרבות המשפיעים על הצלחת המיזם המשותף של              חברות אמריקאיות ויפניות –11
·        5.      דיון ומסקנות -14
·       
6 .   ביבליוגרפיה -16
·        7.   נספחים 18
o        נספח מספר 1- (ארצות הברית מול יפן – פרופילים תרבותיים) –19