ניהול בהקשר אירופאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6282
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול: ניהול בהקשר אירופאי -2017
KP Electronic Systems Ltd.
כניסה לשוק הבריטי תאריך:       אוקטובר 2006
כיתה:         B.A. מנהל עסקים, 10/04, א' ד' תקציר חברות רבות מתחבטות בשאלה כיצד לפרוץ לשוק האירופי ולעשות את זה "בגדול". ישראל, כידוע, היא שוק קטן אשר אינו מציע הרבה לחברות המקומיות מבחינת פוטנציאל המכירות ולכן, חלק מרכזי בכל תוכנית עסקית שמכבדת את עצמה מוקדש לשאלה כיצד לחדור לשווקים הבינלאומיים בכלל ולאירופה בפרט ולהגדיל את מחזור ההכנסות של החברה. אולם, למרות הגלובליזציה ואולי אף בגללה, עבור חברות רבות רמת המשאבים, הידע והקשרים הנכונים בשווקים גלובליים הוא מוגבל, דבר המקשה על היציאה מעבר לגבולות ארצנו. השאלה המתבקשת היא, כיצד יוצאים לשוק האירופי ומצליחים להתגבר על כל החסמים והמכשולים?
בעבודה זו נבחנה חברת קיי.פי. מערכות אלקטרוניות בע"מ העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות אזעקה אלחוטיות כולל מרכזיות לאיסוף הנתונים. נבחנה האפשרות עבור החברה של חדירה לשוק האירופי תוך התמקדות בשוק הבריטי.
במסגרת העבודה הובאו לידיעה היחסים בין אירופה וישראל בכלל והיחסים בין בריטניה לישראל בפרט.
נערך ניתוח סביבה חיצונית תוך שימוש במודל P.E.S.T.E.L על בריטניה בהתייחס לענף מיכשור המיגון האלקטרוני.
כמו-כן הוצג הענף בהתייחס לכוחות התחרותיים שבו ע"י שחמוש בניתוח חמשת הכוחות של פורטר.
נערך ניתוח חוזקות חולשות פנימיים מול איומים והזדמנויות חיצוניים ביחס לשוק האירופי תוך שימוש במודל SWOT+TOWS.
הוצגו אסטרטגיות נלמדות בקורס תוך השוואה בסיסית ביניהן.
וניתנו המלצות על חלופה אסטרטגית נבחרת לחדירה לבריטניה תוך התבססות בניתוח הענף בבריטניה ועל-פי ניתוח ה-SWOT+TOWS.
אסטרטגית הכיתור נבחרה כאסטרטגיה נבחרת לחדירה לבריטניה – תוך שימוש במשרד חיצוני לניהול פעילויות השיווקיות בבריטניה.
                                                                                                            קריאה מהנה! תוכן עניינים
1.        מבוא. 4
1 .1         אודות KP. 4
1 .2         חדירה לשוק האירופאי 5
1 .3         יחסי האיחוד האירופי וישראל. 6
2 .        היעד – בריטניה. 9
2 .1         אודות בריטניה. 9
2 .2         למה דווקא בריטניה?. 9
2 .3         הסכמי סחר ושיתוף פעולה. 11
2 .4         קרן ברייטק (Britech) 11
2 .5         ניתוח PESTEL – בריטניה. 12
3 .        ניתוח הענף הרלוונטי באירופה – אליו החברה מעוניינת להיכנס.. 15
3 .1         המתחרים בענף. 15
3 .2         חסמי כניסה. 16
3 .3         לקוחות. 16
3 .4         ספקים.. 17
3 .5         מוצרים חליפיים.. 17
4 .        הצגת אסטרטגיות החדירה. 18
5.        ניתוח אסטרטגי 19
5.1         ניתוח SWOT. 19
5.2         ניתוח עפ"י מודל TOWS. 20
6 .        המלצות אסטרטגיות. 21
6 .1         בחירת האסטרטגיה לחדירה. 21
6 .2         האסטרטגיה המועדפת עפ"י TOWS. 22
7.        סיכום ומסקנות. 23
8 .        ביבליוגרפיה. 24
נספחים  
5
8 .1         נספח א' – נתוני התקנות מערכות אבטחה עד שנת 2003. 26
8 .2         נספח ב' – תקנים ייעודיים לענף מערכות האזעקה. 27

1 .