סמינריון - ציונות 2000 - ארגונים יזמיים –

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6396
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

מבוא
רעיון היזמות החברתית זוכה לתהודה רבה. זהו מונח הולם לזמננו אשר משלב את להט החזון החברתי עם דימוי של שיטה דמוית עסק, חדשנות והחלטיות, שלרוב משויכת לחלוצי היי טק בעמק הסיליקון. המושג "יזמות", שעד לפני מספר שנים היה שמור לתחום העסקים והתעשייה, פרץ הרבה מעבר לגבולותיהם. כיום מדובר ביזמות חברתית כגישה המנחה את פעילותם של פרטים וארגונים כאחד. יזמות חברתית היא בעלת מאפיינים משלה שהחשוב מבניהם הוא המימוש של שליחות חברתית.
רקע תיאורטי יזם בגישתו של  שומפטר , 1934) Schumpeter), היזם הנו סוכן השינוי (הפועל), המרכזי בתהליך הפיתוח הכלכלי. הפונקציה העיקרית המבחינה בין פעולתו לבין פעולתם של גורמים אחרים שתפקידם מביא לידי ביטוי יכולות בתחום הניהול ונטילת סיכון מתבטאת ביכולת לחדש. יחד עם זאת, ישנם הגדרות נוספות ליזם והן:
מהי יזמות?
מקור המונח יזמות הוצג על ידי הכלכלן הצרפתי ז'אן סאי במאה ה-17 וה-18 ולטענתו יזמות מסיתה משאבים כלכליים מהתחומים של תפוקה נמוכה לתחומים בהם יש תפוקה ותשואה גבוהה. יזמים יוצרים ערך, הם חדשנים המאיצים את התהליך הקפיטליזם. יזמים הם סוכני שינוי ומאיצי הכלכלה (Gillian, Sullivon & Mort, 2002). תיאוריות על יזמות דרוקר (Drucker, 1989), מתאר את היזם והיזמות כמחפשים אחר שינוי ולא אלה שגורמים לשינוי. היזמים מנצלים את ההזדמנות ששינויים יוצרים וכך הבדלים בין יזמים חברתיים ועסקיים עבור יזמים חברתיים, חזון חברתי הינו ברור ומרכזי. זה משפיע בבירור על האופן בו יזמים חברתיים תופסים ומעריכים הזדמנויות. השפעה הקשורה לחזון הופכת להיות הקריטריון המרכזי, לא יצירת העושר. עושר הוא רק אמצעי למטרה הסופית של יזמים חברתיים. אצל יזמים עסקיים, יצירת עושר היא הדרך למדידת יצירת ערך. זהו משום שיזמים עסקיים נתונים לדיסציפלינת השוק, הקובעת אם הם יוצרים ערך. אם אין הם מעבירים משאבים לשימושים כלכליים יצרנים יותר הם לרוב יוצאים מהמשחק Stevenson and Jarrillo, 1991)).
ארגון ארגון הוא תת-חברה אנושית הפועלת לשם הגשמת מטרה משותפת ואופיינית במיוחד לעולם המודרני ( ויקיפדיה, 2006).
ארגון חברתי התהליך של למידה ארגונית נכונה בארגון חברתי, הוא מובנה הכולל בתוכו "ציונות
2 000" ציונות 2000 הוקמה בשנת 1995 על ידי קבוצת אזרחים אותה הוביל איש העסקים רוני דואק. קבוצה ששמה לה את האחריות האישית כמטרה, מתוך אמונה שאפשר לעשות, אפשר לשנות ואפשר להשפיע.