הטמעת נערכות מידע ברשת חנויות פארם

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 2737
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה בניהול מערכות מידע , מודלים רבים,2730 מילים, תקציר מנהלים:
העבודה בוחנת גישה שהייתה נהוגה בעבר לגבי שילוב מערכת מידע באסטרטגיה עסקית.
גישה זאת הייתה של "יישור קו" עם מערכת המידע ויכולותיה, אלו נתפסו כמוגבלות, וכורח המציאות אילץ להסתפק בהן.
תוך סקירת מודלים מהספרות התיאורטית, מנסה העבודה לשנות גישה זאת.
העבודה טוענת כי שינוי תפיסתי לגבי מיקומה של מערכת מידע בהיררכיה הארגונית ושינוי תפיסתי לגבי חשיבותה – -ללא קשר ל"איכות" המידע ,יביאו לשינוי.
השינוי יתבטא ביתרונות עסקיים רבים בתחומים שונים.
בכדי לבסס טיעון זה ,מובא בעבודה הדוגמה של רשת חנויות דרג סטור אמריקנית בשם "RITE AID ".
רשת זו, אשר מקבילתה (מבחינת הרעיון) היא הרשת  הישראלית "סופר פארם", הנה הגדולה בארה"ב ומונה כ 3000 חנויות.
RITE AID בשל גודלה התקשתה לקיים מדיניות תמחור ורכישת סחורה מרוכזת בגלל המרחקים בין החנויות והטרוגניות הלקוחות וצורכיהם.
תוך הטמעת מערכת מידע חדישה רכשה לעצמה RITE AID יתרונות עסקיים רבים אשר לא רק פתרו בעיות עבר, אלא יצרו יתרון תחרותי ברור ובידול לרשת.
בסופה מציעה העבודה אפשרויות שונות לניצול מערכת מידע הקיימת RITE AID להמשך השמירה על היתרון התחרותי המצטמצם כל הזמן ע"י המתחרים.
בין הרעיונות המוצעים קופונים אישיים, הצעות מחיר מקוונות לדרישות הלקוח ועוד.
תוכן:
·         תקציר מנהלים ·         מבוא –דברי הסבר כללים על רקע העבודה ·         רקע על הארגון – פרטים כלליים על "RITE AID " והבעיות בפניהן ניצבה RITE AID ·         תשובה לשאלת העבודה – ממדיניות של "יישור קו" להטמעת מערכת מידע באסטרטגיה העסקית ·         תיאוריה ופרקטיקה – היתרון שניתן לרשת הזכות מערכת מידע ·         המלצות לעתיד – מספר רעיונות אותם תוכל RITE AID ליישם בכדי לשמור על בידולה ·         ביבליוגרפיה