עבודה ברמה גבוה מאוד בהערכת שווי חברות-תדיראן קשר

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5165
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מודל נבחר -3
סביבה עסקית (פורטר) -4
קצב הגידול- g –..10 קביעת מקדם הסיכון בטא –…11
מחיר ההון העצמי KE  ו WACC .16
חישוב מקדם ההשקעות IF –17
תקנון המאזן 19
שווי במסלול התפעולי ..22
סיכום -…24
ביבליוגרפיה 27
הערכת שווי חברות תדיראן קשר המודל המתאים לתדיראן קשר הינו מודל II, חברה בצמיחה בעלת אופק אינסופי (ולכן גם נשתמש בנוסחאות לאינסוף). הסיבות לבחירת מודל II, חברה בצמיחה, הינם הדוחות הכספיים האחרונים המראים צמיחה איטית (מלבד אירועים חד פעמיים אליהם נתייחס בתקנון) אל מול פוטנציאל הרווח של החברה בעתיד כתוצאה ממיזוגים ורכישות, בייחוד הרכישה של אלביט ומהמגמות הרווחות בעולם וכתוצאה מהמזומנים הרבים הנמצאים בקופת החברה, אותם החברה מתעתדת לנצל.
להלן מספר מגמות המאפיינות כיום את שוק הקשר הצבאי הגלובלי:
·        ההכרה, כי לחימה באמצעות כוחות משימה רב זרועיים ורב לאומיים מחייבת תשתית קשר גמישה מהווה פוטנציאל עצום.
·        השימוש המוגבר במידע לצורך ייעול הלחימה, במקום בכוח האש.
·        שיעורים גדולים מתקציבי הביטחון  מופנים כיום לתחומי השליטה הבקרה והאבטחה.
·        התקצרותו של משך הזמן לחידוש מערך הקשר של צבאות בעולם כלומר אם בעבר כל 10 עד 15 שנה צבאות ולקוחות היו משדרגים את המערכות שלהם אזי כיום כל 5 עד 7 שנים מתרחש שדרוג דבר המוסיף רבות לצמיחה.
  טיב הניהול: הנהלת החברה ובראשם מנכ"ל החברה  מר חזי חרמוני התמודדו בשנה החולפת עם מספר בעיות. אך בעזרת ניהול מוצלח, תדיראן יצאה השנה ממשבר עם עובדיה, שפגע באופן קשה ברווחיה, בלמה את הירידה בצבר ההזמנות ואף עברה לצבר הזמנות חיובי ואופטימי לעתיד. נכון להיום כל המשברים מאחוריה ובשילוב הרכישה של אלביט אנו צופים תהליך מעניין של צמיחה מואצת בשנים הקרובות, תהליך אשר יגיע למיצוי תוך 5 שנים ומשם והלך כתקופה בה החברה תגיע לרווחיות מייצגת ושיעור גידול ההכנסות בחברה לטווח ארוך יתמתן לשיעור גידול ממוצע בענף, קרי 4% בשנה.
ע"פ ניתוחי שוק ענפיים על ידי אנליסטים בשוק ההון, שיעור גידול של  4% בממוצע (אריתמטי) הינו נהוג ומקובל  לטווח ארוך.
אנו צופים כי התהליך יתרחש בשני שלבים כמפורט להלן:
תקופה 1: שנים 
2 006 – 2010  בתקופה זו צפוי שוק הקשר הטקטי לפרוח וזאת כתוצאה ממצב ביטחוני מתוח מחד ושקט מאידך. תקופה שכזו מתאימה לצורך בדיקה,חידוש ועדכון ציוד הקשר הטקטי בצבאות השונים. בד בבד בתקופה זו תדיראן קשר, כתוצאה מהמיזוגים והרכישות תהנה מניצול טוב יותר של כושר הייצור, וכן צמצום הוצאות ההנהלה והכלליות.
תקופה 2: שנת 2010 ואילך תקופה של  צמיחה יציבה שתתאפיין בעיקר ברכישות התחדשות כלומר רכישות הדור הבא. כמובן  שזהו רק צפי ושוק זה מושפע מאוד מהמצב הביטחוני ומשינויי אופי הלחימה בשטח.