מניות דואליות הנסחרות בבורסה בת"א ובבורסה בניו-יורק - בחינת ההשפעה של השוק בישראל והשוק בארה"ב.

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3025
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תקציר תוכן עניינים
מבוא
סקירת ספרות שיטת מחקר מבנה נתונים ניתוח תוצאות סיכום ביבליוגרפיה נספח א – השפעת המדדים על מניות ת"א נספח ב – השפעת המדדים על מניות ניו- יורק נספח ג – השפעת מדד ניו- יורק על מדד ת"א נספח ד – השפעת מדד ת"א על מדד ניו- יורק מטרת העבודה היא לבדוק האם המניות הדואליות הנסחרות בבורסה בת"א ובבורסה בניו-יורק מושפעות יותר מהשוק בישראל או מהשוק בארה"ב. ואם אכן קיימת השפעה רבה יותר של אחד השווקים, יש לבדוק מדוע היא קיימת.
הנחת הבסיס היא כי קיים קשר בין המניות הדואליות הנסחרות בבורסה בת"א ובבורסה בניו- יורק. העבודה מתבססת על מחקרם של שמואל האוזר ויעל תנחומא: "מניות הארביטרג': הקשר בין התנהגות המניות הרשומות למסחר בישראל לבין התנהגות שערי אותן מניות הרשומות למסחר גם בארה"ב" (1994). אחד הממצאים במחקר זה הוא שהתנהגות שערי המניות בישראל משפיעה באופן מובהק על התנהגות שערי אותן המניות בארה"ב וההשפעה בכיוון ההפוך מוגבלת, עבודה זו באה לבחון את הממצא הזה בצורה שונה.
לצורך המחקר נלקחו תשואות יומיות של 5 חברות אשר מניותיהן רשומות למסחר הן בישראל והן בארה"ב: טבע, אלביט מערכות, כור, פורמולה מערכות ואלרון. בנוסף נלקחו נתוני תשואות יומיות גם של מדד ת"א
5 המייצג את השוק הישראלי וכן של מדד s&p 500 המייצג את השוק האמריקאי.