סימינריון בנושא תיאוריות כלכליות על-פי מאמר של בולדרין ולווין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6779
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מספר עמוד תיאור
2 הקדמה
3 תרגום מילולי של המאמר
1 4
המודל המתמטי
2 0 דוגמה להתנהגות המודל במציאות
2 3
ביבליוגרפיה הקדמה מאמר זה לסמינריון שלנו נבחר מאחר ואנו מוצאים עניין בנושא בו עוסק הסמינריון.
המאמר אותו כתבו Michele Boldrin and David K. Levine, מנסה להסביר את תופעת התרסקויות שוק המניות אשר מלוות הצמיחה לאחריהן תוך כדי מחזוריות.
כיום, כמעט ולא ניתן למצוא הסברים להתנהגות הבורסה ומאמר זה מנסה להסביר תוך כדי שימוש במודל סוג מסוים של התנהגות.
אנו, בתור תלמידי החוג לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת חיפה, אשר לומדים ודנים בנושאים כלכליים, ובין היתר גם בנושאי הבורסה, מצאנו עניין רב במאמר זה המנסה להסביר תופעה בורסאית ידועה.
מאמר זה קושר מספר נושאים כלכליים ובאמצעותם מנסה להסביר את התופעה הנדונה, מאחר ואנו עסקנו ברוב הנושאים עליהם מדבר המאמר, סיקרן אותנו לראות כיצד משתמשים המחברים בנושאים אלו להסבר התופעה ולבניית המודל אשר בעזרתו הם מסבירים את התנהגות השוק.
אנו ראינו כי המחברים של המאמר מסבירים את התנהגות השוק בגלל מספר גורמים עיקריים אשר הבולטים בהם הם: התנהגות הפרטים ושינויים טכנולוגיים.
שני גורמים אלו נדונו רבות במסגרת לימודינו ובמאמר זה ראינו כיצד משתמשים המחברים בגורמים אלו לעזר רב בהסברים ובמודל במאמר.
במסגרת סיקור המאמר וניתוחו למדנו רבות על האופן בו מסבירים המחברים את התופעה הנדונה ואנו מקווים כי נוכל להשתמש בכלים אותם רכשנו גם בהמשך דרכינו האקדמאית והעסקית.
אך אל לנו לשכוח כי למרות שהמחברים מנסים להסביר את התופעה, עדיין לא ניתן לחזות בוודאות את התנהגות הבורסה בכלל ואת התנהגות שוק המניות בפרט.