יסודות השיווק - ניתוח אירוע (Zenith)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 968

תקציר העבודה

יסודות ניהול השיווק פתרון אירוע מס' 2
Zenith מרצה :   ניתוח אירוע – Zenith רקע
חברת Zenith הינה יצרנית ציוד אלקטרוני שחלשה ב 1990 על 12% משוק הטלוויזיות בארה"ב. החברה הציגה הפסדים ב 1989 זו השנה השנייה ברציפות. HDTV היא טכנולוגיית הדור החדש שתאפשר חווית צפייה (תמונה, קול וצורה) משופרת מזו של תקן ה- NTSC הקיים. מימוש טכנולוגיית ה HDTV  דורש התאמה ויצירה של תקינה, תשתיות, תוכן וכמובן מכשירי קצה תואמים (טלוויזיות). חידוש נלווה, המזוהה עם טכנולוגיה זו ,הוא המעבר למסכים ביחס 16:9 לעומת 4:3 כיום.
האסטרטגיה השווקית בהווה החברה נוקטת אך ורק בגישה שווקית מוכוונת מוצר.
האיומים א.      האיום המרכזי העומד בפניה של Zenith הוא השרידות אל מול התחרות העזה  מאסיה ששחקה את שולי הרווח של החברה. ל Zenith, כחברה היחידה הפועלת בארה"ב, הוצאות קבועות גבוהות משמעותית ממתחרותיה.
ב.       דימוי נמוך בעיני פלח השוק הארי של רוכשי טלווייות, הצעירים (
5 -44). צרכנים אלה  תופסים את Zenith כחברה מהדור הישן ובעלת מוצרים "אפורים".
ג.        חוסר ודאות ותלות רבה בגורמים חיצוניים לגבי מגמות עתידיות בשוק העתידי לטלוויזיות (ובפרט ה HDTV). חוסר הודאות משמעותי אל מול הדרישה להשקעה ראשונית גדולה.
הזדמנויות הנהלת החברה מאמינה שפלח השוק המעוניין בחדשנות, הוא שוק המטרה שלה. טכנולוגיית ה HDTV מהווה הזדמנות לפנות לשוק זה. הבעיה המרכזית –