יסודות השיווק, ניתוח אירוע - וודקה אבסולוט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1192

תקציר העבודה

יסודות ניהול השיווק פתרון אירוע מס' 5
  מרצה :   ניתוח אירוע – ABSOLUT VODKA רקע
וודקה Absolut מיוצרת בשבדיה מאז 1879, ונמצאת בבעלות ממשלתית. בשנת 1979 החלה החדרתו של המותג השוודי לרשימה היוקרתית של שוק המשקאות החריפים בארה"ב, דבר שהיה קרוב לבלתי אפשרי לגבי מוצר חדש. כנגד כל הסיכויים, תוך פחות מעשור, כבשה Absolut כ-65% משוק יבוא הוודקה בארה"ב והיא כיום הוודקה המיובאת הנמכרת ביותר בארה"ב, כאשר ברציפות לאורך כל השנים האחרונות היא מחזיקה בשיא הגידול במכירות (גידול של 9% בשנת 2000, בעוד המתחרות העיקריות סמירנוף ובאקארדי מציגות קיטון במכירות של 1.5% ו 6% בהתאמה).
ניתן לזקוף את הצלחתה של Absolut Vodka בארה"ב (ובעולם כולו – ב1
5 מדינות) בעיקר לזכות קמפיין הפרסום הייחודי ובניית המותג.
הצלחת  אבסולוט – תולדה של מגמות כלכליות או מאמצי השיווק של מר  Roux:
ע"פ הנתונים שמוצגים ב  CASE , נראה כי הצלחתה של אבסולוט וודקה נובעת …