ניתוח הערכת שווי חברת ש.ל.ג. ניתוח הדוחות הכספיים של החברה ורווחיות החברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2284
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
חברת ש.ל.ג. מראה דוחות מאד חיוביים אך יחד עם זאת ניתוח מעמיק בדוחות מראה על ספקות אשר מתעוררים ביעילות ההשקעה בחברה, בכדאיות הבנקים במתן אשראי לחברה ובכדאיות ביצוע הסכמים עסקיים עם החברה לטווח ארוך.
חלקים רבים בדוח מראים על חוסר יציבות החברה אך מנגד זה גם ישנם סימנים רבים אשר מראים על התפתחות החברה והשגת רווחים גבוהים משנה לשנה. החברה הוקמה בשנת 1981 בהמשך נראה התפתחות החברה לאורך 4 שנים אחרונות על פי הדוחות אשר הציגה.
בהחלט ניתן לראות כי החברה מממנת את רוב הפעילות מבפנים ומתוך כספי החברה והרכוש השוטף שלה יעמיד אותה במצב טוב במקרה של בעיה כלכלית כיון שיש רכוש נזיל רב שיוכל לכסות על הוצאותיה של החברה.
בסה"כ החברה רווחית ולא כל כך מסוכנת אך לפני תחילת כל השקעה בחברה יש לבחון את חוסר היציבות של החברה בתחומים אחרים.
ניתן לראות כי כמות החייבים של החברה יורדים במהלך התקופה שנותחה באמצעות הדוחות וזה מראה על יכולות החברה בגביית החובות מהלקוחות. ויחד עם זה גם כמות המזומנים עולים כך שהחברה נמצאת בעליה. ניתן להסתמך על נתונים אלו ולומר  כי אשר היה בעבר יתכן ויהיה גם בעתיד ומצב החברה במזומנים ובנזילות הרכוש השוטף הינם טובים ומאפשרים לנותנים ההלוואות מתן אשראי טוב לחברה בעתיד.
בעמודים הבאים יפורט מצבה של החברה על פי הניתוח שבוצעה על דוחות החברה  בין השנים 2002-2005.
למרות כי עולה מהדוחות שהחברה ספגה ירידה משמעותית בשנת 2003 וסיימה את השנה במצב לא טוב מרוב הבחינות החברה התייצבה בשנה לאחר מכן והחלה בעליה ברווחיה ובמצבה הכללי אשר עולה מניתוח מעמיק לדוחות לשנים הבאות לאחר מכן ברוב התחומים. אך יחד עם זאת ניתן לראות בנפילה של שנת 2003 אירוע אשר עשוי לחזור על עצמו גם בהמשך ולא פוסל אפשרות של הפסדים בחברה.