פרוייקט BA בשיווק - חברת "שטראוס עלית" במותג "קפה נמס עלית"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 11702
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר נושא הפרויקט- "שטראוס עלית תעשיות בע"מ"- חברת תעשייתית ומסחרית בתחום המזון אשר פועלת בישראל ומחוץ לישראל.
לחברה מוצרים רבים ומגוונים אך עבודה זו, מתמקדת בתחום הנס קפה במותג הדגל- "קפה נמס עלית".
הפרויקט מחולק לחמישה פרקים, אשר כל פרק בוחן ומנתח גורמים שונים המשפיעים על החברה והמותג שלנו ומושפעים מהם.
בפרק הראשון נציג את חברת "שטראוס עלית" באופן כללי, נסקור את פעילותיה, מרכזי פעולתה ותמהיל מוצריה של הפירמה. בהמשך הפרק נציג את חדשנותה של החברה, מוצריה  רמת מעורבות צרכניה וכיצד הפירמה מבצעת תכנון אסטרטגי. כאמור לעיל הפרק הראשון מרכז את המידע הכללי אודות "שטראוס עלית".
"שטראוס עלית" הינה חברה שאפתנית וחושבת תמיד קדימה ורואה את עתיד החברה. על מנת להישאר מקדימה החברה שמה לה מספר מטרות- מטרות מקסום פעילויותיה. כל זאת היא תעשה על-ידי שילוב 2 פילוסופיות ניהול שיווק:
האחת,תפיסה שיווקית והשנייה תפיסה שיווקית חברתית. לאחר כל הפרוט הנ"ל תוצג תדמיתה של חברת "שטראוס עלית" בעיניי מספר גורמים היוצרים אינטראקציה עם החברה באופן תדיר.
פרק זה, ריכז את המידע הכללי  אודות החברה ובפרק השני נכנסנו לעומקם של הדברים וחקרנו את הסביבה הקרובה והרחוקה של החברה- מודל PEST.
הסביבה הרחוקה עוסקת בגורמי הסביבה העשויים להשפיע על הארגון: גורם פוליטי, גורם כלכלי, סוציו-תרבותי וטכנולוגי.
הסביבה הקרובה- התמקדנו בגורמים הקרובים לפירמה ולמותג, ערכנו סקירה אודות המתחרים, הלקוחות, גורמי הביניים ועוד. "שטראוס עלית" ב"קפה נמס עלית" משווקת באופן אחיד לכולם כיוון שהמותג מיועד לכלל האוכלוסייה, לכל שכבות הגיל ולשני המינים.
"שטראוס עלית"  מתעלמת מהבדלים בפלחים ואינה עורכת פילוח.
משווקת לכלל האוכלוסייה באופן אחיד.
במסגרת הפרק ה-2, מנותחים גורמי הביניים של הפירמה אשר משווקים את המותג לצרכן הסופי.
המותג משווק באמצעות הפצה אינטנסיבית משום שהוא מוצר בסיסי, מוצר נחות, הנצרך על בסיס יומי והפצתו צריכה להיות אינטנסיבית ונרחבת.
בהמשך ניתחנו את הענף כולו על-ידי חסמי כניסה, חסמי יציאה, מחזור חיי המוצר בענף, מודלים שונים ועוד.
הפרק ה-3 חוזר לאיסוף נתונים אודות הפירמה אך הפעם מדובר על המבנה החברה: ייצור ומלאי, מחקר ופיתוח, שיווק וכוח אדם.
בוצע מחקר שוק החוקר את לקוחותיו של "קפה נמס עלית" בפועל ולקוחותיו הפוטנציאליים.
ללקוחות בפועל שיערנו 3 השערות:
1 .  רמת שביעות רצון גבוהה.
2.  רמת נאמנות גבוהה.
3.  רמת מיצוב גבוהה.
שלושת ההשערות אוששו. ומצאנו קשר ישיר ביניהם.
ללקוחות הפוטנציאליים שיערנו גם כן  3 השערות:
1.רמת מודעות גבוהה.
2.רמת מיצוב נמוכה.
3.פרסום נרחב ישפיע על העדפותיהם.
שתי ההשערות הראשונות אוששו והשלישית הופרכה. לקוחות אלו העידו כי פרסום אינו ישפיע עליהם בתחום הנס קפה.
מתוך מחקר השוק וניתוחו הסקנו מסקנות והמלצנו לחברת "שטראוס עלית" כיצד לפעול.
בפרק האחרון המלצנו על קביעת יעדים אסטרטגים על-מנת שהחברה תגדיל את מכירותיה ופעילותה.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים –   3-4
מבוא …      5
רקע כללי על החברה –…
6-7
פרק ראשון –8-17
פרק שני –…18-33
פרק שלישי –34-39
פרק רביעי –40-59
פרק חמישי –60-62
סיכום .     63
ביבליוגרפיה -..     64
נספחים 65-77
*** הערות:
זהו פרוייקט המקיף וכולל את כל הנושאים הנלמדים בתואר ראשון במנהל עסקים – התמחות בשיווק.
אורכו הוא 77 עמודים.