ניהול בהקשר האירופאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3233
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

ניהול בהקשר האירופאי – 2017
תוכן עניינים
תקציר מנהלים –2
מבוא -…4
האיחוד האירופי ומאפייניו –8
שוק הצמיגים וחברת אליאנס בישראל –9
אלטרנטיבות אסטרטגיות –.16
ביבליוגרפיה –…17
תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בניתוח חברה לייצור צמיגים, חברת מישלין הצרפתית,  שנמצאת בתחומי האיחוד האירופי והשייכת לאיחוד  האירופי, בהשוואה לחברת אליאנס הישראלית לייצור צמיגים . על מנת להבין את ההבדלים ואת השוק במדינה השייכת לאיחוד אביא סקירה רחבה על השוק באיחוד האירופי אשתמש במודל  P.E.S.T.E.L ומודל  חמשת הכוחות של פורטר ועוד-
ניתוח זה מעיד על הבדלים בהיקפי השוק ובחוזקות השוק האירופי, לעומת השוק בישראל.
השוק האירופי גדול בממדיו מהשוק הישראלי  ישנם מדינות רבות בשוק האירופי עם מעברים ללא גבולות, ללא הוצאות הסעה לציוד ולסחורות (15 מדינות חברות באיחוד האירופי).
לעומת השוק הישראלי המבודד גיאוגרפית, ללא קיום יחסי מסחר בין השכנות עקב העימות הקשה בין ישראל, לשכנותיה הערביות.
בעבודה זו אדון בהיבטים הדומים והשונים בין שוק הצמיגים הישראלי, לעומת שוק הצמיגים האירופי. (אתמקד בצמיגים המיוצרים בחברה מצרפת).אציג נתוחי     S.W.O.T  .של שתי החברות, אציג את האלטרנטיבות האסטרטגיות העומדות בפני הפירמה האירופאית, לעומת הפירמה הישראלית.
על סמך הניתוח אציע והמליץ לפירמה הישראלית לנסות ולהתאחד עם הפירמה האירופית, ולשתף פעולה על מנת ששיתוף זה יביא את הפירמה הישראלית לרכישת לקוחות פוטנציאלים מאירופה.  ניתוחי ה-P.E.S.T.E.L.  שאראה על האיחוד האירופי מתאים לכל חברה המשתתפת וחברה באיחוד האירופי. כמובן לכל מדינה בשוק יש את חוקיה שכמון לא לא יכולים לעמוד בסתירה עם חוקי האיחוד האירופי, ולהמחיש את האמור עלי להביא אישורי אקטואליה ככתוב.
הממשלה הצרפתית החליטה שכל אזרחיה שווים ולכן אזרחיה המוסלמים לא יסתובבו עם רעלות, (נשים) ואזרחיה היהודים לא יסתובבו עם כיפות.  מבוא
"הקהילה האירופית" החלה להתגבש בשנים לאחר מלחמת העולם השנייה. ב1957 החליטו שש מדינות לכרות ברית כלכלית שמטרתה האמיתית היא מתן אפשרות פיקוח על תעשיות המלחמה של המדינות על מנת להבטיח שלא תהיה התעצמות צבאית לא רצויה שתביא שוב למלחמות הרסניות כבעבר ( ההתעצמות הגרמנית). ראשית הקשר היה בשנת-1951 בנושא פחם ופלדה, המשמשים לבניית כלי מלחמה. Coal and steel community) ).
בשנת 1957 נחתמה אמנת רומא, המדברת על נושא האנרגיה האטומית להשלכותיה. אמנת רומא הביאה לביטול המכסות, איחוד מכסים ולקיום יחסי מסחר טובים יותר בין החברות. החל שיתוף פעולה הדוק בנושא חקלאות ותחבורה.
אמנה זו הגדירה את שאיפותיה לאיחוד בתחום הכלכלי, הפוליטי והסוציאלי. אפשר להגיד כי "היסודות לאחדות גדלה והולכת בין עמי אירופה". קרוב לשלושים שנה אחרי שאשרו המדינות- החברות את רצונן, במסגרת החוק האירופי האחיד ו"להפוך את מכלול היחסים בי מדינותיהן לאיחוד אירופי". אמנת מאסטריכט, העוסקת באיחוד האירופי, מסמלת צעד נוסף בתהליך הבנייה של אירופה. אמנה זו מכשירה את הקרקע לאיחוד כלכלי ומוניטארי מלא ולאיחוד פוליטי. באמנת מאסטריכט, התחייבו המדינות החברות לממש איחוד כלכלי ומוניטרי עד שנת 1999. בנוסף לכך התחייב האיחוד האירופי להוציא לפועל מגוון פרויקטים של תשתית כגון: רשתות טרנס-אירופאיות הכוללות נתיבי מים, נתיבי אויר, מערכות קשר, רשתות לחלוקת חשמל ואנרגיה, רכבות, סיום העבודה בתעלת למאנש.
אמנת האנרגיה האירופית: אמנה זו נחתמה עקב שני משברי נפט של שנות השבעים יותר מ-36 מדינות חתמו על אמנה זו בהאג בשנת-1991 אמנה זו קובעת עקרונות לשיתוף פעולה פן-אירופי בנושאי אנרגיה.
בנוסף לכל אלה שם האיחוד האירופי בראש מעיניו את נושא שיפור איכות החיים, תוך שמירה על איכות הסביבה. הוצאו הנחיות של הקהילה המגבילות זהום אויר על ידי מכוניות, רמת הגופרית בנפט להסקה ותכולת העופרת בדלק. נקבעו נורמות של איכות לגבי מי שתייה ורחצה וכללים קפדניים חלים על  שחרורם של כימיקלים באוויר או במים.
האיחוד דואג לכל אזרחיו בנושאי בריאות, שמירה על הגנת הצרכן,מיזוג תרבויות על ידי ביקורי צעירים במדינות שונות.
אמנת הקהילה האירופית: כוללת את כל החוקים והתקנות החלות על האזרחים בקהילה ועל המדינות החברות.
סעיף 10 באמנה מדבר על יחסי האיחוד עם השותפים במסגרת העולמית, כגון, הסכמים עם מדינות אפט"א ועוד, בשנת- 1975 נחתם הסכם ששאף לביטול הדדי של מחסומי סחר ולכינון הסדרים לשיתוף פעולה.