פרה סמינריונית - האם נקיטת אמצעים להחלשת ההתנגדות לרפורמה לשינוי במערכת החינוך הייתה מונעת את התנגדותם של המורים ליישום דו"ח דברת?

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4970
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

המחלקה לכלכלה וניהול עבודה קדם סמינריונית בקורס יחסי עבודה האם נקיטת אמצעים להחלשת ההתנגדות לרפורמה לשינוי במערכת החינוך הייתה מונעת את התנגדותם של המורים ליישום דו"ח דברת?
מאי 2005
תוכן עניינים

1 .                מבוא –.3
§        הצגת שאלת המחקר 3
2 .                השחקנים -3
3 .                סקירת ההתפתחויות -3
4 .                תורת השדה .6
5.                הימנעות מהתנגדות לשנויים –6
§        סיבות להתנגדות לשינויים -…6
§        אמצעים להחלשת התנגדות לשינויים -…7
6 .                דיון ומסקנות 7
7.                ביבליוגרפיה .11

1 .      מבוא:
 רפורמה לשינוי מהותי במערכת החינוך הוגש לממשלה ע"י "כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל" בראשות התעשיין שלמה דברת ההמלצה העיקרית הנה לחולל מהפכה רדיקלית במבנה מערכת החינוך, הממשלה החליטה ליישם את המלצות דו"ח דברת בשנה הבאה.
ארגון המורים והסתדרות המורים אינם מוכנים לקבל כמה סעיפים בדו"ח וטוענים שאין בועדה אנשים שבאים מהשטח, ולכן מאיימים להכשיל את יישומו של דו"ח דברת.
בעבודתי אני אתייחס לשינוי ארגוני, טענת ארגוני המורים של אי שיתופם בקבלת ההחלטות ברוח ההתנגדות לשינוי עפ"י תורת השדה של ק. לווין ועל הנהגת שינויים ארגוניים ואתייחס לסיבות להתנגדות לשינויים ארגוניים ולדרכים להחלשתם תוך סקירה מהעיתונות היומית וממאמרים באתר האינטרנט של ארגוני המורים.
  §         שאלת המחקר: האם נקיטת אמצעים להחלשת ההתנגדות לרפורמה לשינוי במערכת החינוך הייתה מונעת את התנגדותם של המורים ליישום דו"ח דברת המשתנה התלוי: מניעת התנגדות לדו"ח דברת המשתנה הבלתי תלוי: נקיטת אמצעים להחלשת ההתנגדות לרפורמה לשינוי במערכת החינוך
2 .      השחקנים:
            ריבון :                לימור לבנת       – שרת החינוך איגודי עובדים: יוסי וסרמן –        מזכ"ל הסתדרות המורים                       רן ארז-               יו"ר ארגון המורים