עבודת סיכום קורס בהוראת התנועה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970

תקציר העבודה

מבוא:
כאשר נתבקשנו לכתוב עבודה בקורס "הוראת התנועה" בנושא מסויים עלו לנגד עיני נושאים רבים ומגוונים אשר עניינו אותי לא פחות מהנושא הנבחר.
כאשר ישבתי וחשבתי מהו הנושא עליו אני רוצה לכתוב עשיתי מעין סיעור מוחין בו העליתי את כלל הרעיונות הנלמדים בדיסצפלינה זו, מהן מטרותיי ומה אוכל להפיק במוחותיהם של הילדים כאשר אלמד זאת.
בסופו של דבר מתוך כל רשימת הנושאים שעמדו לרשותי בחרתי דווקא בנושא ל"ג בעומר.
בחרתי דווקא בנושא זה משום של"ג בעומר קרב ובא, וכן מפני של"ג בעומר הינו החג היחידי מבין מועדי השנה שלא הוזכר כלל בתורה ובמקורות אחרים ולאור זאת ראיתי בכך חשיבות גדולה יותר ללימוד הנושא והעמקתו.
כמובן שתוך כדי כתיבת העבודה המשכתי כל הזמן להסתכל קדימה ולראות מה עוד צריך שיופיע בגוף העבודה.
מלבד הסיבה שהזכרתי קודם לכן  בנוגע לחשיבות הנושא, כתבתי לעצמי בראשי פרקים פעילויות שונות שיכולות להתאים לתחום הדיסצפלינה הזו כמובן שתוך שיקולי דעת רבים.
לאחר שחילקתי לעצמי את תכני הלימוד בראשי פרקים, נוכחתי לראות כי ניתן להפיק מנושא זה הרבה ידע ולצאת ממנו גם למקומות אחרים כגון:
לא רק ללמוד חומר תיאורטי ומשעמם כביכול, אלא, להפוך זאת לחוויה לימודית כמו לדוגמא שיעור בתנועה שתוכנו יפורט בהמשך.
לאחר מכן הוקל לי מאד והרגשתי חופשייה יותר להמשיך בעבודתי.
לאור שיקולי הדעת הרבים שהעליתי בזמן הכנת העבודה הגעתי למסקנה שאכן, הנושא בעל חשיבות רבה, תכנים מוסריים, הקניית ערכים (כגון: ר' עקיבא- "ואהבת לרעך כמוך", כבוד זה בזה וזהו רק חלק מצומצם…).
בהמשך לשיקולי הדעת הרבים שהפעלתי במהלך העבודה ניסיתי לחשוב מדוע נושא זה חשוב בעיני ללמדו דווקא בגיל הרך או במילים אחרות חשיבות להתחיל ולהנחילו כבר בגיל הצעיר והצעיר מאד.
אני רואה בהנחלת חומר זה ובכלל יתר חומרים אחרים כגון הקניית ערכים, חשיבות רבה שכן הכל מתחיל מינקות שאז עדיין קל הדבר ואפשרי לעשותו ללא כל קשיים העומדים בדרך לעומת הגיל המבוגר יותר שאז ספק אם ניתן לעשות זאת, ואם כן באיזו איכות.
תוכן עניינים:
מבוא

עמ' רקע תיאורטי –.
עמ' סיכום -..
עמ' נספחים –
עמ' רשימה ביבליוגרפית
עמ'