הטיית הביתיות - גורמים והיבטים בקרב משקיעים פיננסיים אמריקניים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5403
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

הטיית הביתיות (Home Bias)  היא נטייתם של משקיעים ומנהלי השקעות לבסס את תיקי ההשקעות על מניות מקומיות וביתיות, ולמעשה " לשחק" בשטח מוכר:
במדינה, באיזור או בסקטור של המשקיע. הטיה זו אינה בלעדית לתחום הפיננסיים, היא קיימת גם בתחום הצריכה (אנשים שצורכים בעיקר מוצרים וסחורות מקומיים) ובמקור גם מגיעה מתחום הספורט בו אוהדים מעדיפים לעודד את הקבוצה הביתית.
ההטיה, כחלק מתחום הכלכלה ההתנהגותית, משלבת כאמור את הנטייה לבסס את תיקי ההשקעות על ניירות ערך, מניות, אג"ח וקרנות מקומיות. הכלכלה ההתנהגותית מנסה  להסביר ולהציע תובנות  באשר לדפוסי מחשבה  של משקיעים, כולל התהליכים האמוציונאליים המעורבים והמידה שבה הם משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות.  מדובר אם כן ב"מה" , "למה" ו"איך" של כלכלה והשקעות, מזווית ראייה הומאנית.
במאמר זה אקיים דיון באשר למודלים כלכליים קיימים וכן סיבות להטיית הביתיות, היקפה, הגורמים כפי שבחרתי להציגם: השוואה באופן יחסי אל האחר, אסימטריות של המידע, עלויות של גיוון תיק ההשקעות, אפקט המוכרות, Corporate Governance, פטריוטיות ולויאליות וסיבות התנהגותיות נוספות. בהמשך העבודה אסקור שינויים ומגמות וכן איך הם משפיעים על הטיית הביתיות.
עיקר ההתמקדות שלי הינה מתוך מאמרים שסקרו את התופעה בקרב משקיעים אמריקניים.
1 8 עמודים 5407 מילים