הקשר בין שביעות רצון ומחוייבות ארגונית לבין המלצה להצטרף לארגון כעובד וכלקוח

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7233
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

תקציר הקשר בין שביעות רצון אישית, שביעות רצון מתפקוד המערכת ומחוייבות ארגונית לבין  המלצה להצטרף לארגון כלקוח והמלצה להצטרף לארגון כעובד מחקר זה בוחן את נטיית העובדים להמליץ למכריהם להצטרף לארגון בו הם עובדים, כלקוחות או כעובדים, תוך בחינת רמת שביעות הרצון האישית שלהם, שביעות הרצון שלהם מתפקוד המערכת בארגון ותחושת המחוייבות הארגונית שלהם.
בבסיס מחקר זה עמדו השערותינו כי קיים קשר בין שביעות הרצון, הן האישית והן מתפקוד המערכת, של העובד וכן מתחושת המחוייבות הארגונית שלו לבין נטייתו להמליץ למכריו להצטרף לארגון כלקוח וכן לבין נטייתו להמליץ למכריו להצטרף לארגון כעובד.
במחקר השתתפו 10,
5 8 עובדים בארגון בריאות גדול בארץ, אשר ענו, לבקשת הנהלת הארגון, על שאלון שהוגדר על ידה כשאלון אנונימי בנושא שביעות רצון.
מתוצאות המחקר עולה שאכן קיים קשר בין שביעות רצון אישית לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כעובד (r=585, p<0.001) וכן לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כלקוח (r=458, p<0.001). נמצא גם קשר בין שביעות רצון מתפקוד המערכת הארגונית לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כעובד (r=570, p<0.001) וכן לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כלקוח (r=464, p<0.001) וכמו כן נמצא גם קשר בין מחוייבות ארגונית לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כעובד (r=615, p<0.001) וכן לבין הנטייה להמליץ להצטרף לארגון כלקוח (r=598, p<0.001).