מבוא למערכות מידע עבודה יישומית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2135
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים -עמ' 3
מבוא …עמ'
4 היכן למקם מערכת מידע בחברת מגה ספורט –.עמ' 5-6
דרגים בהם מומלץ לרשת מגה ספורט למקם מערכת מידע–עמ' 6
המערכות והמידע שיספקו למנהלים -…עמ' 7-8
קלט פלט: רכיבים ושיקולי קניה –…עמ' 9
מסחר אלקטרוני: יתרונות וחסמים –עמ'
1 0-11
סיכום ..עמ'
1 2
ביבליוגרפיה -…עמ'
1 3
תקציר מנהלים בעבודה הנ"ל נסקור בקצרה את החברה אשר מעוניינת לאמץ מערכת מידה. נביא המלצות למערכות שיכולות להתאים לאסטרטגית הארגון, לדרישות העבודה ולמנהלים המנהלים את חברת מגה ספורט.
אנו ניבחן באיזה פונקציות בארגון כדאי למקם מערכת מידע.
באיזה רמה ניהולית המערכת תתרום ותעזור לחברה לשפר את עצמה. נראה לאיזה מידע המנהלים יזדקקו ממערכת המידה ונראה את ההבדל בדרישות המידע בין המנהלים השונים.
חברה אשר צועדת לקדמה טכנולוגית חייבת לעבור שדרוג הן בציוד הקלט פלט שלה, נראה המלצות לרכישת ציוד חדש.
חלק בלתי נפרד מקידום טכנולוגי של ימינו הינו המחסר האלקטרוני, אני נראה כיצד הרשת יכולה להרוויח מכניסתה לעידן המחסר האלקטרוני אשר נפוץ מאוד בשווקים השונים.
מבוא
רשת מגה ספורט הינה רשת קמעונאית שעוסקת במכירת ציוד ספורט למגוון תחומים ופעילויות. הרשת מונה כיום 34 סניפים ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת.
הרשת נכנסת לשנה העשירית פעילותה, ולאורך כל התקופה הרשת התנהלה על פי אותה מדיניות ודרכי פעולה מאז הקמתה, בשיטה של "המוכר והטוב", ללא שינויים דרסטיים במערך הארגוני. לאחרונה ההנהלה הבכירה החליטה להרחיב את הפעילות שלהם בחו"ל. לפי כך הבינו שלצורך גידול ופיתוח הם חייבים לאמץ קידום טכנולוגי והכניס מערכת מידע , היות ועד היום עבדו עם מערכת מחשב בסיסית המבוססת PC.
שימוש במערכת מידע יאפשר לרשת להפיק תועלת מקסימאלית מהנתונים המצויים ברשותה, וזה ההיבט החשוב ביותר שמסייע לארגון לשפר את המוצר והשירות ללקוח, להתמודד בתחרות מול ארגונים אחרים, לשרוד ולהתפתח על ידי הגדלת רווחים. שימוש במערכת מידע מציג בפני הארגון אתגר של אבטחת מידע, שכן מערכות המידע הארגוניות חשופות לסיכונים רבים ממקורות שונים.
ההשלכות של פיתוח מערכות מידע אסטרטגיות מחייבים בחינה קפדנית של תהליכים עסקיים וענפיים לפני ביצוע השקעה במערכת אסטרטגית. חובה להבין כראוי את יעדי הארגון והאסטרטגיות שלו, ולהעריך נכונה את הסיכונים הכרוכים בהכנסת מערכת מידע חדשנית.
(זאב נוימן, תחרות באמצעות טכנולוגיית מידע – מערכת מידע אסטרטגית, הוצאת אונ' הפתוחה,1998)